Må skryte litt av Gamle Gubben Grå

Jeg lå krøllet sammen under pelspleddet på sofaen sliten etter en engasjerende dag.  Gamle Gubben Grå hadde tatt en tur til byen. Jeg antok han var ute og kjøpte røyk eller spaghettisaus.  Samme for meg. Jeg døste under pleddet og hadde det helt greit. Lyttet på værmeldingen og lurte på hvordan det ville bli å kjøre til treningsleiren I morgen tidlig, tidlig. De vinterdekkene er litt slitt. Vi har hatt de på bilen etter at den var en tur til fjells for noen uker siden, og jeg har kjent at de ikke helt har hatt grep på vått føre. Jeg hater vinter, snø og spesielt glatte veier. Dette er uavhengig av om jeg kjører eller går.

Vel  jeg gidder ikke ta sorgene på forhånd. Bare jeg starter tidlig nok går det nok greit. Treningsleiren løper sikkert ikke fra meg om jeg skulle komme for seint til første økt. Det er avspenning. Kan komme godt med hvis jeg har kjørt 150 km på slapseføre med dekk jeg føler meg utrygge på tenker jeg.

Jeg har nesten sovna da jeg hører det går i ytterdøra. “Da er det nye vinterdekk på bilen du kjører” sier Gamle Gubben Grå.  Jeg kjenner at spent muskulatur allerede har begynt avpenningstimen. Kjøreturen i morgen ble plutselig ikke noe å grue seg til. Jeg må ha verdens snilleste mann som klarer å fikse nye dekk til meg på en dag hvor alle skal ha dekk.  Nå får jeg sove godt i natt.

8 kommentarer
    1. Jeg kommer liksom ikke forbi det at han enten var ute for å skaffe røyk eller spagettisaus(?), jeg da.. Kjenner jeg ble greit nysgjerrig på hva greia er med at disse to alternativene er de han er antatt trolig å dra ut for å handle.. *hehe*

      1. Røyk er jo noe han til stadighet må ha, og før på dagen hadde vi blitt enige om at han skulle kjøpe spaghettisaus. Dette kunne han av erfaring ha glemt.
        Husk, det lå en relativt sliten kjerring under pleddet. Der kunne fort blitt en brølende løve hvis han hadde glemt å handle inn til middag.

    2. Åh, så bra at han ordnet nye dekk! 💕 Ikke noe gøy å ha en så lang kjøretur foran seg på morgenen, men da ble det litt bedre. Ha et fortsatt fint opphold! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg