Mat, mat og litt sminke.

Arkivbilde av for lengst fortært mat får duge. Jeg mener når man plasserer seg langt opp (i det minste over meg) på bloggtopplista ved å dele oppskriften på pølser med potetstappe ja da sier det seg selv at mat gir klikk. Pølse med stappe er jo liksom noe en hver husmor og -far burde klare å mekke i stand uten oppskrift.

Neste blogg på veien oppover er Allans verden. Jeg liker Allan, og hadde håp om litt tull og fjas eller kanskje noen meninger om vinnersangen i MGP.. Jeg ble skuffet, forferdelig skuffet. Fir hva ser jeg? Jo der står Allan i full Kokkejævel-kostyme og serverer en ukemeny.

Så er det hun som bare holder bloggen I gang selv om hun ikke har levert et blogginnlegg på snart 5 år.  Jeg skjønner i grunn hvorfor annonsører er litt vanskelig å få på banen for tiden. Tips til Egmont: sats på annonsører innen matsegmentet. Tror det fort kan dra inn flere kunder til annonsørene enn alle disse annonsene om sexy undertøy og sexleketøy.

Neste blogg på lista er og en ukemeny. Denne er på frokost og lunsj. Så kommer et innlegg om sjokoladekake. Før det kommer en ny ukemeny. Begynner du å forstå tegninga?

Stina  sliter fremdeles med å komme ut av klesskapet.  Hele 9 bilder av seg selv inne i klesskapet måtte til for å vise oss antrekket sitt i går kveld. Flott dame. Flott antrekk. Stilen kaller hun clean girl aesthetic. Jeg måtte google litt.

Clean girl»-estetikk går ut på å skape en ren sminkelook med minimalt av produkter, som samtidig har massevis av glød, uten at det ser ut som du har gjort den store innsatsen.

Da var nok jeg og skikkelig trendy I går kveld. For hvis Gamle Gubben Grå kastet et blikk på meg i går kveld der jeg dassa rundt i ei slitt joggebukse og en duger genser så det nok ut som om jeg ikke hadde gjort den store innsatsen på sminkefronten. Om jeg hadde massevis av glød kan muligens diskuteres.

Doc og Dask kommer med det MGP innlegget jeg  savnet inne hos Allan. Jeg så ikke showet  men hørte på radioen med et halvt øre. Måtte jo få med meg vinneren. Ble rørt over vinnergleden og søkte opp både sang og artist etterpå. Flott artist, fin sang  Blir spennende å se hvordan det går i den internasjonale finalen.

Mens noen ikke kommer seg ut av garderobeskapet er det andre som får på seg turklærne og kommer seg ut i regn og blåst.  Andre river tapet av veggene og rømmer til besteforeldre. Jeg tror og min blogg hadde kommet lenger opp på bloggtopplista hvis jeg var litt met aktiv. Blir liksom ikke flust av gode bloggideer av å ligge på sofaen å sutre over vond rygg.

En annen mulighet for å krabbe oppover den lista er å komme med en oppsummering på alt jeg har gjort i januar iblandet et kort resymé av fjoråret. Eller muligens det ikke hadde funka så godt for meg. Jeg har vel brukt store deler av januar til å sutre og knapt gjort noe fornuftig. Har liksom heller ført meg nedover på lista.

Tårene kommer i øyekroken når jeg leser Vivian sitt innlegg. Så koselig det må være å få Datteren hjem på perm.  I perioder har enkelte av ungene mine bodd på andre kanter av landet på grunn av alt fra studier til forelskelse. Det har vært så godt når de da har kommet på besøk til Drømmehuset.  Kos dere masse i helga.

Dette innlegget slutter som det startet. Med mat. Vegetarlasagne med søtpotet.  Mat triumfer som kjent alle andre temaer.  Her i Drømmehuset er det Gamle Gubben Grå som skal lage middag. Det blir garantert ikke vegetarmat. Tar jeg ikke feil blir det medisterkaker med surkål.

Ha en god søndag!

 

 

 

7 kommentarer
    1. Noe av problemet for blogg.no er vel at mange i dag ikke vet at det eksisterer. Jeg kom jeg selv over dette da jeg kjedet meg under pandemien og leita litt etter oppskrifter inne hos Kokkejævel. Og han trykte jeg bare på fordi han så litt «fresk» og morsom ut på forsidebildet. Jeg snakker for meg selv nå, men tror du ikke at det er de populære kokkene , som også er på face, som drar inn nye lesere på blogg? For har man først kommet over dette her så er det lettere å sveipe over andre bloggere også. Ang mat …. det er noe vi alle må ha hver dag. Og derfor så leiter vi litt rundt etter tips og oppskrifter som passer oss. Billig mat, flott mat, morsom mat, hvordan bruke air-fryseren osv osv. Derfor er nok dette et tema som aldri går av moten. Ungdommen holder jo også på med dette. Billige, sunne alternativer til hybelmat for studenter, salater, lavkarbo, veggismat osv. Dvs …dette gjelder ikke mine gutter da .. de tror jeg lever mest på fiskegrateng, pizza og brødskiver med leverpostei eller makrell i tomat 😊

      1. Enig med deg I at mer kunne gjøres for å synliggjøre portalen. Både fra bloggere og eiere.
        Alle må vi ha mat, og det er mange flinke matblogger, men likevel tenker jeg at mer mangfold er bra

    2. Jeg også reagerte på Kokkejævel-forkleet til Allan 🙂 Ja mat er i vinden så det er virkelig en nisje for annonsørene her på blogg, bort med alt sexy undertøy! I dag er det jo kom deg ut-dagen. Jeg har laget et innlegg med oppfordring til dere andre om å lage innlegg av tur dere har vært på i dag 🙂 Tar du utfordringen?

    3. Hvis du virkelig VIL oppover lista så begynn med matblogg da vel 😊 Det vet vi jo selger 😊Hvis du derimot vil litt nedover lista så kan du skrive om museumsbesøk, trening, dansing, fjas, kjoler, dikt og noveller og tøyrotter 😂

      1. Jeg kommer nok aldri til å bli en matblogg bare forvå vandre oppover på lista. De beste bloggene er de som kjører sin egen stil. Museumsbesøk liker jeg! Også kjoler, rotter av tøy er ok, ellers er jeg ikke så glad i de.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg