Matsvinn, solkrem og nok av spørsmål…

Min ide om at innlegget Sittende på en stol…… skulle føre meg til toppen av bloggtoppen slo ikke an.  Jeg havnet på en 11. plass.  Merkelig. Kanskje jeg får noen bedre ideer om hva som virkelig gir sidevisninger av å studere de fem på topp i dag.

Spis og spar er på andreplass.  Hun har som vanlig på mandager en ukesmeny.  Er du en slik som synes en slik ukesmeny hjelper deg med problemet “Hva skal vi ha til middag?” Her får du oppskrift på alt fra kjøttkaker til rømmegrøt, helt uten mas om vippsing.

Mens vi snakker om mat la oss ta turen til Kokkejævel helt der oppe på bloggtoppen.
Kokkejævel skriver som alle vet kokebok, og var i går opptatt med å ta bilder av en hel haug av rettene til den kokeboka. Han har fått spørsmål om hva han gjør med all maten etter fotograferingen.
Noe blir spist, noe blir gitt bort og noe blir kastet.
Høres greit ut for meg.
Den som aldri har kastet en kokt potet får kaste den første stein.  Det blir ikke meg.

Ida Wulff har endelig kommet med ett nytt blogginnlegg. Merkelig nok fikk det henne til å rase ned fra en andreplass og helt ned på tredjeplass. Men jeg er utrolig glad for at hun har fornyet seg, og det tror jeg dere er.
Jeg hadde nemlig bestemt meg for å  publisere samtlige av mine fem fødehistorier i ett og samme innlegg hvis det ikke kom noe nytt fra den kanten i går.

Ida Wulff har vært på trilletur, og minner om å kjøpe solkrem nå som vårsola begynner å brune.
Flaks for oss – og  Ida Wulff, så har hun et samarbeid med et solkrem-merke., ja hun er til og med “ambassadør” for dette solkremmerket. Og vet dere hva? Akkurat i disse dager er det sal på akkurat disse solkremproduktene i en apotekkjede – så løp og kjøp!!

Som dere ser av bildevalget i dag savner jeg fremdeles en tur på kafe.
Vel. Det må jeg vente en stund på.  La oss i stedet gå videre til de to siste blant de fem på bloggtoppen.
Det er Julia Nyland på fjerdeplass og Andrea Sveinsdottir på femteplass.
Begge svarer på spørsmål.
Det pleier å gi noen sidevisninger når jeg svarer på spørsmål som overhode ikke er tiltenkt denne kjerringa, men derimot unge kvinner i en helt annen livssituasjon .
Jeg har lest gjennom spørsmålene og svarene både hos Andrea og Julia.
Det bringer ingen spesielle tanker jeg føler for å kommentere.

Hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag?
Det må komme et innlegg med spørsmålene til hver av de to jeg nevnte over.
Ha en fin dag.

6 kommentarer
    1. Hmmmm jeg har hørt mange bruke en “dagkrem” med solfaktor 30… og jeg lurer på å dra inn til butikken og få igang noen spøsmål om DEN kremen.
      Dagkrem – må man smøre seg mange ganger da? Solkremer må man jo smøre seg med opp til flere ganger om dagen…. 😀
      En dagkrem md faktor 30 må jo være topp så man slipper mer smøring i ansiktet den dagen…

      Lag deg en fin fin dag i dag 🙂

    2. Må vel lese på andre innleggene med spørsmål. Har ikke begynt med mitt innlegg om det ennå:)
      Takk for oppdatering av toppbloggere:)

    3. Jeg følger jo ikke disse bloggerne på toppen! Bare deg og Vibbedille.
      Men er Ida fra Fredrikstad…Så så kjent ut det bildet der hun viser solkremer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg