Måtte kaste inn håndkle….

Det ble ikke jobb på meg i dag.  I stedet ble det sofa og tekopp. I det minste nå på formiddagen. Jeg kjente det boble og syde litt i magen mens jeg spiste frokost, den sprøyta jeg tar en gang i uka  for diabetes gir ofte den virkningen.  Litt mye fet mat i jula er heller ikke noe sjakktrekk.

Jeg svingte innom toalettet da jeg pussa tenna etter frokost, leverte litt av mageromlinga der og bega meg ut for å få snø og is av bilvinduene og komme meg på jobb. Dette er jeg vant til.

Løssnøen forsvant lett fra bilen. Jeg brukte ikke lang tid på å gjøre bilen klar, likevel måtte jeg løpe inn to ganger for å besøke toalettet.  Den siste gangen medførte og et behov for å skifte bukse. Ja, og en vaskejobb på det rosa gjestetoalettet.

Det var da jeg innså det. Jeg hadde ikke noe på jobb å gjøre i dag. Så da var det bare å ta en telefon til sjefen og melde seg syk  Jeg hater det, spesielt nå når jeg er ny på jobben. Men jeg ville være heldig om jeg kom meg på jobb uten toalettpauser på veien, eller behov for bukseskift.

Etter telefonsamtalen med en forståelsesfull sjef var det tid for dagens andre dusj før jeg fant frem vaskebøtta. Jeg hadde som sagt en vaskejobb på det rosa gjestetoalettet foran meg.

Det var bare det at oppvaskkummen var full av oppvask. Jeg tømte en del boller, fat og kjeler da jeg lagde lapskaus i går – og ingen hadde tatt oppvasken mens jeg sov på sofaen i går kveld. Så da måtte jeg tømme å fylle opp oppvaskmaskinen for å få fylt vaskebøtra med vaskevann.

Når oppvaskmaskinen endelig sto og durte kunne jeg kaste meg over vaskejobben inne på gjestetoalettet. Når jeg først var i gang der innebadket jeg like greit alt. Både speil, vask og nips i tillegg til do, vegger og gulv. Ja, jeg hadde et par toalettpauser under arbeidet.

Så var det å ta med seg vaskefiller og den buksa jeg tok på meg tidlig i morges å hånd på vaskerommet.  I vaskemaskinen lå fremdeles klærne jeg satte på til vask i går kveld. Ingen hadde hengt opp de mens jeg sov på sofaen i går kveld.  Så da måtte jeg tømme vaskemaskinen før jeg kunne sette på en ny maskin. Like greit å fylle opp hele maskinen. Hvem tar seg råd til å vaske halvfulle vaskemaskiner i disse dager? Det medførte litt sortering av skittentøy for å finne klær som passer vaske sammen med olabuksa.

Når vaskemaskinen durte like fornøyd som oppvaskmaskinen, jeg hadde et par raske spurter opp kjellertrappa og inn på badet og nærmeste toalett før jeg kom så langt, tok jeg med meg klærne som hadde ligget inni vaskemaskinen og gikk inn i kjellerstua.  Det er i kjellerstua vi har tørkestativrne stående. Tørkestativene var fulle av klær som skal brettes og fordeles. Så da var det bare å sette i gang med den jobben.

Så med brettede klær pent stablet og klar til avhenting for husstandens medlemmer i kjellerstua og nye klær hengt opp til tørk kunne jeg endelig bevege meg fra kjelleren opp til stua  og finne sofa og pelspleddet. Nå håper jeg magen holder fred en stund, og at det går litt før Charlie Chihuahua våkner og må ut på tur.

8 kommentarer
    1. Det der er rart og eg opplever det stadig vekk her hjemme også…Den klassiske som skjer HVER dag, gjerne 2 ganger om dagen er: Eg er innom kjøkkenet og skal sette fra meg et glass e.l i oppvaskmaskinen, ser det står et par kopper i vasken og plukker de m meg, men hva er grunnen til at de står i vasken tro?? Hmmm ganske riktig: Maskinen er full, ren og ingen tømmer den uten at eg spør om de gidder. Så da, for å få sette fra meg det eg har inn i maskinen må eg først tømme den…Plukker gjerne med meg en favn med skittne håndklær fra badet for å putte de i vaskemaskinen, samme greie der og akkurat som deg har eg da pga av et par glass ryddet kjøkkenet, tømt badet for skitne håndklær, hengt opp en våt maskin med klær etter at eg brettet 2 stativ med klær som var blitt “stive” fordi de har hengt for lenge…Det rareste, vettu hva det er ? Ingen har jo sett det! “Å ja, var den maskinen ren…eg trodde den var skitten…?”

      UANSETT! Magesjau er noe dritt, det kan eg skrive under på og eg håper du holder deg godt under teppet og at du får slappet av til det er over 😀 Har du muligheten; Drikk Ingefær 🙂 Eg har vært kvalm siden julaften fordi sårene i munnen ikkje takler ingefær haha Men NÅ er eg halvveis i glasset og kjenner at kvalmen er på retur 🙂

      GOD BEDRING <3
      Vibbedille 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg