Men jeg har jo ikke vist dere soverommet vårt…

I går var jeg hoppende glad og superfornøyd.  Jeg var inne på bloggtopplista, og det på en hederlig 76 plass.
Men hvor lenge var Adam i paradis?   I dag var jeg ute av lista igjen, selv om jeg hadde over 200 sidevisninger i går.  Snakk om nedtur.

Så da er det tilbake til skolebenken.  Hva er det toppbloggerne gjør som jeg ikke gjør?   Og jeg vil jo lære av den beste, så jeg går til hun som troner øverst på toppblogglista, og det er som vanlig Sophie Elise.
Hun starter sitt siste innlegg slik:
Jeg innså nettopp at jeg ikke har vist dere soverommet mitt!
Så, velkommen skal dere være.
Jeg dunker meg i pannebrasken. Så dum jeg har vært, jeg innser det nå.  For i likhet med Sophie Elise har jeg ikke vist dere soverommet vårt.  Men det kan jeg jo alltid få gjort noe med.  Jeg tar med meg mobilen og går inn på soverommet og knipser et bilde. Som dere ser kommer Gamle Gubben Grå fra et møblert hjem, og har redd opp sin del av senga.   Min del av senga derimot…Og slik har vi hatt det i de 30 åra vi har delt hus og hjem.

Sophie Elise sitt soverom går i mørke fargetoner.  Hos oss er det blått som gjelder.  Gamle Gubben Grå var urokkelig da vi pusset opp Drømmehuset. Soverommet skulle være blått, røk-blått.  Det utspant seg nesten en scene på Bauhaus da jeg kom forsiktig med noen fargetoner i grått.  Soverommet er vel det eneste rommet i huset som Gamle Gubben Grå har malt.  Han var vel redd jeg skulle ta feil malingsboks.
Men vi har hatt mørkt soverom.  Da vi bodde i Kryllingland hadde vi en periode kullsvart soverom.  Jeg tapetserte veggene med svart silkevelour fra Jysk. Så, Sophie Elise kanskje det er du som hermer etter meg?  (Jeg skal spare dere for hva Gamle Gubben Grå  mente om ideen min med silkevelour….)

Sophie Elise mener det er noe som mangler på soverommet sitt, og også der har jeg kommet henne i forkjøpet. for hør bare: hva Sophie Elise skriver;

Enn så lenge føler jeg vi mangler noe.. Hva kan det være? Jo, så klart et svært nakenbilde av meg over senga. Det kommer man ikke foruten.

Nå skal ikke jeg komme her å påstå at vi har et svært nakenbilde av meg hengende over senga.  Der henger det en billig reproduksjon av et av Skredsvigs bildersom vi har fått av Tante Astrid.
Men på Gamle Gubben Grå sin side av sengen henger det et lite bilde av meg,  Bildet er tatt den første påsken vi er sammen, og jeg poserer toppløs oppe på utebordet på terrassen på hytta på Damtjern.

Så, nå som jeg har vist dere soverommet vårt, og bevist at Sophie Elise bare dilter etter de trendene jeg for lengst har satt, med mørkt soverom og nakenbilde over senga, ja da er det nok strake veien tilbake på bloggtopplista.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det gjør nok susen, – imorgen er du nok inne på lista igjen! 👍Husker faktisk jeg og noen til var med deg på hyttetur ved Damtjern, før Gamle Gubben Grå sin tid. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg