MGP tredje delfinale

Da er det snart tid for å benke seg foran TV’n for å se på tredje delfinale i Melodi Grand Prix.  I likhet med et par andre bloggere vil jeg gi min vurdering av dagens finalister med terningkast. Jeg begynte på det ved første delfinale, så da er det vel greit å fortsette?
I folkejurien mener jeg å representere tonedøve kjerringer uten den helt store interessen for musikk. Vi er en del og vi skal høres vi og.

Keiino Damdiggida 
Gladmelodi som sikkert  kan gjøre det greit. Jeg gir den terningkast 5. Lett å synge med på og å ta glade dansesteg til.

Miia Green Ligths 
En ballade litt skrikete stemme på de lengste aaa-ene. Midt på treet. Jeg gir den terningkast 3

Annprincess:  “Save me” 
Denne melodien var bare slitsom. Jeg gir den terningkast 2.

Vidar Villa: “Mer” 
I utgangspunktet liker jeg at artistene synger på morsmålet. Men denne er – om det er mulig – for enkel  til å være en sang som kan gjøre seg i MGP.   Jeg gir den terningkast 2. (selv om jeg ufrivillig nynner med.)

Thomas Jenssen:  “Take me to heaven” 
Her var det litt mer fart, fremdeles litt slitsom. Men kan nok “snakke” til noen, om kanskje ikke akkurat kjerring 57. Jeg gir den terningkast 4.

Mistra:  “Waltz of death” 
Merkelig melodi og sang. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker den eller misliker den. Enten kan den gå helt til topp eller helt til bunn. Jeg tror jeg faller ned på 4.

Så i følge denne kjerringa bør Damdiggida, Take me to heaven og Waltz og death være de tre som går videre.
Showet begynner om en time, da er det bare å benke seg foran skjermen og se om folket er enig med kjerringa eller om hun befinner seg helt på jordet.

8 kommentarer
    1. Ja, i kveld var det en delfinale med fryktelig mye møl. Keiino går vel videre tror jeg, og så tror jeg hun MIIA kanskje gjør det, men hvem siste skulle være er jammen ikke godt å si…

    2. Keiino var best mener jeg, selv om jeg må innrømme at dagens mgp ble litt i bakgrunnen da jeg plutselig kom på at jeg skulle bake kake til hundetreff i morgen😅

      Terningkast 6 til den tonedøve kjerringa som vil høres😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg