Middag på terrassen

Charlie Chihuahua og jeg tok en aldri så liten strekk på sofaen mens Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn holdt på ute med rekkverket.  Jeg vet at jobben er i de beste hender når Yngste Sønn er med. Nøyaktig og flink håndverker og estetiker til fingerspissene.

Etter hvilen gikk Charlie Chihuahua og jeg en tur i skogen. Jeg så årets første sopp. Ingen av de jeg er helt sikker på, mulig seig kusopp.  Men bare synet av soppen fikk meg til å begynne å glede meg. Håper på en god sopp-sessong. Det har ingen hast, jeg forbinder sopp med høst.  Men likevel. Det er så gøy å lete etter sopp og kanskje komme hjem fra luftetur med hunden med hele soppkurven full. God matauk er det og.

Vel hjemme fikk jeg beskjed om å sette i gang med å flippe burgere. Karene var snart ferdige med rekkverket.  Vel, burgerne var ferdig i god tid før karene var ferdig. Jeg rakk og å både være estetisk konsulent på millimeternivå og håndtlanger for håndtlangeren før vi endelig satt oss til matbordet. Selvsagt ble middagen spist ute på terrassen.

Nå har jeg skjenket meg et glass rødvin og Gamle Gubben Grå har tatt seg en øl. Vi sitter og nyter sola og synet av det nye rekkverket. Veldig godt fornøyde begge to. I morgen skal jeg begynne drn morsomme jobben med litt ommøblering på terrassen. Gleder meg!

 

4 kommentarer
    1. Så ut som det ble en veldig koselig ettermiddag dette!
      Rekkverket ser veldig bra ut, dere kan nyte sommeren til fulle nå med vin og levegg! Herlig..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg