Min medfølelse går i dag til Hammerfest sykehus….

I dag er jeg oppe på plass nummer 19, og det gleder meg stort.  Målet mitt er jo å være blant de 20 øverste og ha storyen min på topplinja.

Fremdeles ingen endring på toppen.  Dere vet, noen er i en klasse for seg, ingen over ingen ved siden.  Og som han skriver i sitt eget innlegg

Aldri har vel én mann skrevet så mye om så lite så lenge for så mange.

For selv om enkelte av oss ikke helt forstår hvorfor hans innlegg om ingenting får 140.000 sidevisninger, så får han det.  Den æren kan ingen ta fra han.

Men som sagt, min medfølelse og varme tanker går i dag til Hammerfest sykehus.
Å ha 60 av de ansatte i karantene, og flere kollegaer smittet er en alvorlig situasjon for et sykehus av den størrelsen.

Og i tillegg til korona-viruset, karantene og alle de utfordringene det gir så har de Kokkejævel inne i bygningen.
Idet siste innlegget viser han i detalj hvordan han vasker boxer-shortsene sine i håndvasken og henger de til tørk i gardinskinna.

I og for seg er jeg jo glad han vasker sitt eget tøy.  At han ikke tror det er en ekstraservice de sykehusansatte burde ta seg av.  For tro meg, de har nok mer enn nok annet å gjøre.
Og når vi snakker om sykehus og tøy.  Siden Kokkejævel begynte sitt opphold på Hammerfest sykehus har han konsekvent latt seg avbilde i pasienttøy.  Og det er ikke få bilder han har delt.
Fire døgn i pasienttøy uten å være pasient.  For selv om jeg er helt enig i at han skal få være  på sykehuset sammen med den som skal føde. At han skal få seng og mat.  At de begge er innlagt.  Alt det er ok.
Men jeg forstår ikke hvorfor han spretter rundt i pasienttøy. Han kjørte vel ikke naken over fjellet fra Alta?

Dere får unnskylde meg.  Jeg er sikkert skadet etter et langt liv i helsesektoren, og også et langt liv med fokus på sykehusøkonomi. Fokus på å kutte ned på unødvendige utgifter, for å få flest mulig kroner til  pasientbehandling.  Hver skjorte og bukse han tar fra den utømmelige haugen ute i lintøyrommet har en kostnad på rundt 20 kroner i vaskerikostnader. Småbeløp, ja.   Men det er noe med å kutte der det faktisk overhode ikke merkes.

Sånn, nå har jeg sagt det.  Det har irritert meg noen dager.

At den fødende har brukt sykehustøy ser jeg på som helt greit.   Jeg tror de fleste ser forskjellen på mor og far og pasient-status under en fødsel.

 

21 kommentarer
    1. Er helt enig med deg! Tenker på alle de ukene, månedene eg har ligget på sykehuset hvor Ali har hengt på sengekanten. Hadde HAN prestert å slenge rundt i sykepysj hadde eg sendt han fluksens hjem.

      Gratulerer med digg listeplassering 🙂
      Lag deg en deilig søndag, det skal eg!

      Vibbedille 🙂

    2. Så enig med deg. De hadde kunne brukt de 20 kroningene til noe annet. Vet at det kan trenges etter som jeg både har vært pasient og pårørende.

      Ha en fin fin dag 🙂

      1. 20 kroner for hvert plagg. 2 plagg pr dag dvs 160 kr. Jeg må arbeide 2 timer for å betale inn til fellesskapet den summen i skatt. Jeg betaler min skatt med glede, men ønsker at bidraget mitt skal forvaltes til fellesskapets beste.

    3. Ja det er så sant. det er tragisk , og nå tenker jeg ikke på en viss en. Men jeg lurer og på om han føyk naken. det kan jo være for fedre kan jo bli temmelig tussete med slike begivenheter vet du. Ikke sant? Bare for å unnskylde ham for bruk av disse pasient klærne. Eller det kan være at han liker det litt luftig hehe.

      1. Fedre gjør forståelig nok mye rart i en sådan stund. Så han kan jo ha kjørt naken.
        Jeg har hørt om en som ankom føden med søppelposen (,gjett hvor fødebagen var) og en som dro så raskt at han glemte den fødende. (Han snudde etter noen kilometer )

    4. “Horen med det den korteste kjolen, får flest kunder.” Dette var det en tidligere redaktør i Dagbladet som sa i forbindelse med kampen mellom tabloidaviser om hva klikker folk mest på.

      Er jo litt søtt når denne karen prøver seg på det samme når han sprader rundt med pysjamasskjorten som så vidt dekker raua. Trekker den pikant opp der han ligger i hospitalsengen med et “forførende” blikk.

      Den forestående lykkelige begivenhet har kommet fullstendig i skyggen av bloggerens voldsomme oppmerksomhetstrang og hans hyllest av egen kropp. Og sånn ca 0,2% av de 140 000 kikerne applauderer, kommenterer og nynner på visen og venter i spenning ” Hva har du under blusen, Ruth……

      Artig, og opplysende blogg du har 😉

    5. Her må ligge mye undertrykt angst og fobier bak. Det kan da vel ikke være andre forklaringer på slik utbrodering? Jeg har ikke lest, men forstår det ut fra dette, fantastiske, innlegget.
      Jeg var selv “innlagt” som pårørende til mitt barnebarn i to uker en gang. Jeg fikk sengetøy og håndklær og mat. Jeg syntes det var utrolig flott. Men sykehusskjorte? Nei takk! Og de hadde vel neppe passet heller, siden dette var en barneavdeling. 😂
      Å spare der det kan spares er en fin forvaltertanke. Det er innstillingen som skal til.
      .
      “Jeg ville ikke likt å vært innestengt med en paparazzi på føden.” 😂😂😂 Dagens! 👍

    6. Synes igrunn Kokkejævel er Fasinerende og ett friskt pust. Han tørr virkelig å bjuda på og skape latter og undring 😂og han betaler jo skatt han også.
      He.he vi har vell noe alle sammen og greit å feie for egen dør først.
      Men synes du kjærringtanker er blitt flink til å moderere dine tastetrykk. Etter at han massebarnsfaren , Utiboden gav beskjed. High five til deg.

      Ønsker deg videre lykke til Kjærringtanker.

      Så får vi alle være rause med hverandre, flire med og litt av hverandre🤗 det er nokk alvor å gråte over.

      Mvh
      Fru Husa i smiletrusa✌️🥳

      1. Jeg synes jo han er et friskt pust sammenlignet med de mer tradisjonelle bloggerne.
        Jeg har aldri ment jeg er feilfri. Og folk kan påpeke feil de ser i min blogg eller min hverdag uten at jeg nødvendigvis går i forsvar.
        Jeg forstår ikke helt hvorfor du mener han har rett til å sløse med fellesskapets midler selv om han betaler skatt.

    7. Han hadde vel ikke med seg nattøy eller annet klesskift siden han ikke hadde tenkt å bli værende der så lenge. Kan fort bli klamt og lukte vondt for den stakkars fødende. Med stykkpris per plagg mener du vel 20 kr for overdel og 20 kr for underdel = 40
      kr per sett? Blir ikke det 80 kr per dag og ikke 160 om han bruker to per dag? (Og vet vi egentlig at han forbruker to sett per dag?) 20kr var forresten fryktelig dyrt🙁

      1. 20 kr pr plagg er prisen et fellesvaskeri for arbeidstøy tar for slike skjorter. Om Hammerfest sykehus bruker det firmaet vet jeg ikke.
        I mitt regnestykke regnet jeg med at han brukte ett sett i døgnet.

    8. Jeg må si at jeg synes Kokkejævel har mange artige påfunn og skriver veldig morsomt. Så flott at noen kan tulle og tøyse, og jeg har ledd mange ganger (inni meg da..) av alle hans krumspring! Men ikke sikkert Kjærest synes det er like artig da, alt han finner på. Skjønner at det er ok og behagelig å gå i sykehustøy, han skulle jo ikke være i dagesvis der. Og ikke får han ut og handle klær heller, han kunne sikkert spurt noen av “fansa” i Hammerfest, så hadde de nok “trødd til”! Jeg leser ikke alt han skriver da, men din blogg MÅ jeg lese hver dag! Liker den litt “slentrende tonen” din, og bilde av deg ved den rosa hammocken er så herlig!

    9. Liker Kokkejevel han er ett friskt pust i bloggverden. Skjønner ikke hvorfor man skal kritisere alt han gjør og ikke gjør, fei for egen dør først ,men når det er sagt så er det frivillig for alle å lese hans blogg det står ingen steder at man MÅ.
      Men hvorfor han vasker klær og bruker sykehus klær har han skrevet at han hadde ikke med klær til så mange dager, han skulle hjem lørdag for å jobbe. Ikke visste de at de ble ble korona isolert, drar han ut fra sykehuset kommer han ikke inn igjen.

    10. Da tenker jeg først og fremst hygiene. Siste jeg kunne tenkt meg er å slengt meg ned på sykehussenga i reint sengetøy med brukte klær, grøss. Og han er jo skrevet inn som pasient. Ser ikke problemet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg