Morgen på hytta.

Klokka 16.30 i går kunne jeg forsere stigen og gå inn i hytta. Ungene hadde gjort en kjempejobb med måkinga. Det er brede, fine veier og de har måkt helt ned til bakken. Imponerende arbeid utført!

Jeg har aldri sett så mye snø her før. Det er brøytekanter på høyde med meg. 1,50 -1,70 m.

Klokka 17.30 hadde Gamle Gubben Grå båret inn all bagasjen og jeg begynt med middagen.  Ungene var ferdig med å måke vei ned til do rundt klokka 18. Dvs at tre stykker har måkt i fem timer hver. 15 timers måkejobb, to dagsverk arbeid. Litt usikker på om de som snakker om at dette er “ekte hytteliv”, og at det er så sjarmerende har prøvd det mange ganger, sånn på ordentlig.

Chili Con Carne gikk ned på høykant. Men blir sulten av frisk fjelluft og hardt arbeid.  Etter maten ble det en rolig kveld. Litt småsnakk og lesing. Ingen hadde lyst på brettspill. Mulig blir det det i kveld.

Det ble tidlig kveld i går, og tidlig morgen i dag. Det regnet da vi la oss, men det har blitt til snø i løpet av natta. Ikke nok til at det trengs å måkes, men nok til å få feste på vei til do.

Batteriet til solcelleanlegget har tatt kvelden. Ingen fare for annet enn leselys og lading av mobilen. Men blir det stille fra meg her så er det bare at jeg har gått tom for strøm.

 

 

8 kommentarer
    1. Det ekte hyttelivet… Du får skrive bok. Det er godt skildret.. Skjønner at det er god trim å dra på fjellet i påska..
      Håper det blir påskesol og appelsiner og skitur da. Og når dere drar hjem så kjører dere mot våren.
      God Påske!

    2. Guri altså, så himla mye snø! Mye måking på flokken din. Nå er dere inne, og jeg håper at været kan bli bedre på din kant.
      Dere får nyte så best dere kan, og fortsatt god påske.

      1. Vi koser oss. Vi ser blå himmel og kjenner sola varmer. Ungene måker hyttetak. Vi gamle har gått tur med hundenebog jeg skal straks ta oppvasken bare vannet blir varmt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg