Mye negativt i livet…..

Jeg er fremdeles på en 21. plass, og det er jo helt fantastisk!  Enda mer fantastisk er det at jeg hadde over 1.700 side-klikk i går. Noe godt kommer det ut av en dårlig rygg og en rolig dag.  Håper jeg var positiv nok nå for de som mener at jeg har en for negativ innstilling.

Hos bloggeren på toppen venter de en ny verdensborger hvem dag som helst nå.  Og selvsagt er det det som opptar de mest. Eller det er vel nesten bare det som opptar de, forståelig nok.  Finnes det noe mer spennende enn å vente på en ny verdensborger? Og nå er de kommet i den fasen hvor de liksom står på spranget. Skjer det i natt?

Strikkepinnene går på høygir, og å strikke et babyteppe på fire dager er imponerende,
Nå skrev jeg vel ikke noe galt?  Dette klarer vel ingen å tolke negativt eller som kritikk?

Det skjer så mye negativt i livet mitt for tiden, akkurat som hos toppbloggeren.
Når ryggen skranter og  jeg måtte bite i det sure eplet og be om sykemelding ser jeg ganske svart på livet.  Jeg er ikke alltid like positiv når jeg kryper under pelspleddet på sofaen og kanskje feller jeg noen tårer der under pleddet.

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om smerter, smerter i ryggen og smerter i det maltrakterte beinet.  For jeg har mye vondt, og det at det nå har blitt kuldegrader om nettene gjør ikke denne kroppen noe bedre.

 

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om at  jeg var på apoteket i går og hentet ut eske på eske med piller.  Smertestillende piller og piller for Diabetes.  Jeg skulle egentlig hatt noe mer på apoteket, men det haster ikke, så jeg kan ta det til uka.  Vil jo ikke vandre ut av apoteket med en kjempestor stappfull pose.

Når jeg ikke lar sykemelding, smerter og piller bli det dominerende tema på bloggen, selv om det er ganske dominerende i livet mitt akkurat nå, så er det fordi jeg ikke tror jeg blir bedre av å fokusere på det som er negativt, det som er vondt.  Heller tvert i mot.  Jeg tror man sjelden blir friskere av å fokusere for mye på det som er negativt, kose med misnøyen om du vil.

Samtidig er jeg redd for at du som leser bloggen skal tro jeg er skulkesyk.  At jeg er lat eller har vondt i viljen min.  Jeg vet det er folk som leser bloggen min kritisk for å finne ting de kan “ta meg på.”.
Vit da at selv om jeg deler bilder av fin høstnatur, er det ikke sikkert at de bildene er dag-ferske.  Bildet over her er fra Sem-vannet i Asker., og er tatt i februar eller tidlig i mars.
Vit og at det å gå er noe som har positiv innvirkning på en dårlig rygg.  Jeg er anbefalt av legen å være i bevegelse, gjerne gå tur.. Og så hvile etterpå, når smertene blir for intense.

Jeg ligger ikke under pelspleddet og synes synd på meg selv hele tiden.  Jeg fyller livet mitt med mer enn smertestillende midler.  På bloggen kommer jeg til å fokusere på andre ting som opptar meg.  Men vær så snill, ikke tvil på at jeg har vondt, selv om jeg ikke kun skriver om det eller nevner det i hvert eneste blogginnlegg.

 

 

 

24 kommentarer
    1. Ja, å være sykemeldt er ikke bare enkelt. Da kan en jo få høre både «at du må da ikke sitte bare inne» og «så du greier å gå tur altså» 🤔
      Nå har jeg forresten sittet og hørt på et innlegg Moxnes hadde på stortinget igår om Nav-skandalen. Jeg er så til de grader enig med ham! Han er veldig tydelig og rett fram i sine uttalelser, ikke mye «ullent snakk» der.

    2. ikke noe å utsette på dette innlegget og dine dager høres ut som mine dager for tiden ,bortsett fra att jeg ikke er flink å ta smertestillande hele tiden ,ryggen er et vrak men jeg prøver å gå tur hver dag ,det beste er i ulendt mark ,det skulle vært fjellturer på blåresept :=) masse god bedring til deg

    3. Er det noe eg aldri har fått inntrykk av at du er så er det vel lat! Ei heller klagete. At du peker på realiteter er ikkje det samme som du klager 🙂 Har ei mor med dårlig rygg, hun har også fått beskjed om å GÅ 1 time til dagen, men hun velger heller å sitte på sofaen…å klage…har mye vondt sier hun, men det er mye vondt som kan fordrives med mer vondt, som å gå med en vond rygg. Over tid vil ryggen bli bedre fordi den gradvis blir sterkere. Etter en viss tid økes også smerteterskelen og man kan få en bedre hverdag…men hun har for vondt for å gå sier hun, tror kanskje hun er for gammel til å forstå 🙂

      Lag deg en fin dag <3

      Vibbedille 🙂

      1. Jeg tror ikke jeg er lat, men når jeg får sykemelding etter sykemelding så kan jeg jo forstå de som mistenker meg for å være arbeidssky.
        Og senest på fredag hørte jeg noen som hang seg opp i ting jeg gjorde på fritiden og som de mente påvirket helsen min negativt.

    4. Det er så bra å komme seg ut på tur i skogen, og bl.a. Eggemoen, Kihlemoen m.fl. er fine områder med mange stier. Godt for både kropp og sjel å nyte utsikt og flotte farger! 🍂🍁 Sykemelding er ingenting å skamme seg over, men en nødvendighet for å komme tilbake til jobb! Håper virkelig arbeidsgiver og kolleger skjønner det.💕

        1. Da har de lite greie på hva som er bra for ryggen.😡 Det verste er harde (sykehus)gulv og bare ligge på sofaen. Det beste er å gå i skogen og holde seg i bevegelse, så mye du klarer med vondt kne. Du gjør riktig i å høre på legen din, den vet best! 👍💕

    5. Det er ikke å klage å si hvordan man har det, å ha vond rygg vet jeg det meste om. Så sykemelding er IKKE for at du er lat. De som jobber i helsevesen har sykemeldinger og det er ingen skam, men ett nødvendig onde. De som har en jobb der hvor kroppen brukes trur jeg ikke unngår en sykemelding.
      Så måtte trekke på smile båndet, den apotekturen. 🙂 det er som det skulle vært meg, henter ut litt og litt medisin så ikke posen skal bli for stor. Mange gang så har jeg tenkt det er jo ikke misbruk, men nødvendighet for å leve.
      Skap deg en god dag,men en spaser tur som kroppen klare, God bedrings klem fra kalde nord

      1. Jeg tror den ryggen min har blitt brukt det den tåler snart. Men håper jo den blir bedre så jeg snart er tilbake på jobb.
        Likte ikke stabelen med pilkeesker på apotekdisken i går.

    6. Du er ihvertfall ikke lat 🙂 Du står jo på som en helt gjennom hele uka. Ikke rart ryggen vil ha litt pause. Ut på tur er lurt. Garantert bra for ryggen og for hodet. Ønsker deg masse god bedring og husj vekk med den dårlige samvittigheten din.

    7. God bedring….Folk slarver og alt mulig dem ikke har greie på! Du er syk og tur i skog og mark er bra for kropp og sjel. Folk tenker kan du gå tur i skogen – kan du gå på jobb….Mye rare folk der ute…skal jeg si deg!

    8. Av og til er det greit å faktisk bare høre på ekspertisen, og ikke alle de andre kommentatorene. Ryggen din og øvrige skadelidte kroppsdeler er et forhold mellom deg og legen din. Punktum! God tur når du klarer.

    9. Altså når man har vondt i ryggen er det å være ute og gå det beste man gjøre, gjerne i litt ulendt terreng. Hvis noen tror du ikke er syk eller har vondt fordi du ikke bare ligger på sofaen, som forøvrig er noe av det verste du kan gjøre, er det de som har et problem, ikke du.

      Og det er vel de som helst ikke vil være sykmeldt, som helst vil være på jobb, som er mest redd for å bli beskyldt for å være skulker.

      Ta dagene med ro, da blir du fortere bra. Forhåpentlig vis.

    10. Fint innlegg🙂 En kan være syk selv om en ikke deler masse om det. Er enig med deg at å bare fokusere på det negative kan være litt uheldig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg