Nå har’n blitt Messias også…..

Ja, det er selvsagt Kokkejævel der oppe på bloggtoppen jeg snakker om.  Jeg, jeg har dalt ned til en 48. plass og føler meg langt fra guddommelig.

Jeg brukte dagen i går til å forberede at mange av de medlemmene jeg representerer nå må gå over til å arbeide 12 timers vakter på ubestemt tid.  Jeg brukte gårsdagen til å bekymre meg over respiratorkapasiteten på norske sykehus.  ennå er det ikke krise.  Jeg brukte gårsdagen til å forestille meg hvordan min yrkesgruppe skal løse de utfordringene som ligger foran oss hvis vi får “italienske tilstander” her i landet.  Jeg brukte gårsdagen til å tenke på det faktum at noen direktører langt der oppe i systemet ikke vil tegne ekstra forsikring for oss, fordi vi nå står i fare for å bli Covid-19 smittet på jobb – og i verste fall dø.  I Italia er over 50 helsearbeidere døde av Covid19 til nå. Selvsagt har jeg tenkt tanken at det kan skje noen av de medlemmene jeg er valgt til å ivareta arbeidsforholdene til.

Kokkejævel brukte gårsdagens innlegg til å klage over været.  Vi har alle vårt.

OK, jeg kan se av bildene at det kanskje er litt vel mye snø i Alta, og det er sikkert ganske irriterende at det snør hele tiden.  Men her har det knapt kommet en eneste snøfille i hele vinter, men har dere hørt meg klage av den grunn?

Så Kokkejævel ber til Gud om å slippe mer snø. Han hevder til og med at det er Gud som har sendt han til jorden. Det er derfor jeg antar han tror han er Messias.

Jeg folder også mine hender i bønn;

Kjære Gud, vår Far.
Gi oss styrke til å komme gjennom den perioden som nå kommer.
Hold din hånd over oss, og la oss ikke miste for mange.
.
La sykehusene ha nok kapasitet, til at vi slipper å ta umulige valg.
La sykehusene ha nok smittevernutstyr
 slik at vi kan ivareta vår egen og andres helse.
Amen

 

5 kommentarer
    1. Takknemlig for ditt engasjement! 👏🏻 Jeg jobber også i helsevesenet, dog i kontoravdelingen, men ble nå satt i karantene pga at en kollega testet positivt… man begynner å tenke litt konsekvenser og mulige scenarioer nå ja….😔

    2. med litt sol,vår og varme er det lettere å tenke positive tanker,vi fikk også mengder med snø i helgen,men i dag har det krympet betraktelig og snart er det borte vekk igjen :=) jeg ber og håper og tror att vi ikke får Italienske tilstander i landet vårt,jeg ber og håper vi snart har nådd toppen og att det nå gradvis blir bedre ,jeg håper vi kan gå inn i våren og faktisk nyte den uten dei største bekymringane,for jammen er det mange som nå sliter pga dette viruset

    3. Til alle dere som mener jeg må tenke positivt. Dere tar feil!
      Min jobb nå er å tenke realistisk, tenke litt worst case scenarioer. For min jobb i disse dager er å ivareta arbeidssituasjonen til 150 radiografer fordelt på 4 sykehus.
      Da må jeg ikke tenke at “Det går nok bra” eller “Det kan umulig bli så ille her” Da kan jeg ikke sitte og være blind for realitetene og utfordringene som kan komme.

    4. Helt enig enig med deg i at din hovedoppgave nå er å tenke beredskap og plan B. Jeg har selv arbeidet i krisesituasjoner og vet hvor avgjørende det kan være. Happy go lucky funker ikke i en slik situasjon. Men konsentrer deg helt og fullt om det, og prøv å la være å bekymre deg for alle andre utenom yrket ditt i tillegg. Legg lokalpolitikeren til side, og gå inn i boblen som helsearbeider og fagforeningsleder i unntakstilstand – det er mer enn nok for en person. Vi trenger deg fit for fight <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg