Nissene på peisen

Nissene har kommet opp på peisen. Da er det jul for meg. Dette er bare litt av nissesamlingen min. Disse er samlet i løpet av en del år. Veldig mange har jeg fått i gave av forskjellige mennesker, og hver jul når jeg pakket de opp går en varm tanke til de forskjellige giverne. Den lange nesten midt foran fikk jeg av Hanan. En kollega jeg hadde et års tid.  Den som dingler med beina innerst på peishylla fikk jeg av Mamma en jul. Det er en sparebøsse-nisse. De to nissemusene øverst på andre siden har jeg fått av Eldste Sønn,  Slik kunne jeg ha fortsatt. Mange nisser og mange minner.

Ingen av de er, merkelig nok, like. Det er ikke fordi jeg har byttet nisser jeg har fått. Det har bare blitt slik. Mange av de er litt sære.
Det står en hare-nisse oppe på peisen. Han gir bort gulerøtter.
Litt vanskelig å se, men på peishylla sitter ei nissedame med lårkort nisse kjole på en motorsykkel. Hun har dessverre mistet dele av den ene armen, men hun er så kul at hun får fortsette å være med i samlinga til tross for skade.
Det er en liten nisse på de trappetrinnene nedover står det en liten rar nisse med stor lue. Løfter du av nissa ser du at han har noen katter sittende i ly av lua på skuldrene og nakken.

Nissene er på peisen. Det blir jul i år og.

10 kommentarer
    1. Herlig samling! 😀 Og det er jo ikke bare NISSER som sitter der, når du har fått dem av forskjellige folk. Det er FOLKA som sitter der 🙂 Hadde vært gøy om du fikk zoomet litt på disse, beskåret og forstørret litt, så vi kunne sett de spesielle du forklarte litte bedre 🙂 Jeg kan vel kanskje gjøre det selv 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg