Noen har tatt plassen min

De som har fulgt bloggen min en stund har hørt om kurvstolene på trammen utallige ganger. Det er plassen hvor jeg virkelig senker skuldrene og slapper av. Kurven er både gammel og velbrukt, og jeg er på leit etter en “ny”.  I går da jeg kom ut på trammen med et glass vann og skulle ta en pust i bakken satt det allerede noen i stolen min.
Han hoppet raskt ut da jeg kom, og vi inngikk raskt en avtale. Han kan få bruke stolen når jeg ikke sitter i den. Det så ut som om han gikk med på avtalen.

Det å overta en omplasseringshund er alltid en omstillingstid. Hunden skal bli vant med våre regler, og vi skal bli kjent med hunden og dens vaner og uvaner. Som regel er uvanene flere enn det den tidligere eieren gir uttrykk for. Det kan og komme av at hunden tester grensene i nytt hjem.

Kidd går pent i møtesituasjoner med andre hunder ble vi fortalt.
Vel å gå “pent” er ikke det vi forbinder med å danse steppdans på to bein mens man drar som en galning i båndet.

Kidd er vant til å kjøre bil og ligger rolig under hele turen. Han liker å kjøre bil, hopper gjerne inn i bilen, Men å si at han er rolig er en overdrivelse. Eller nå, etter noen bilturer går det bedre og bedre. Mulig han er vant til stasjonsvogn og ikke ligge i baksete.

Rolig og bjeffer sjelden og lite. Det var før vi startet “Late Brit”.  Du verden for et leven!! Støvsugerjakt på høyt lydnivå!! Jeg tror vi støvsuger når Kidd er ute på tur de neste dagene.

Vi har ikke møtt på større utfordringer enn forventet. Det er alltid noen utfordringer når en hund skal finne seg til rette i et nytt hjem og med nye mennesker. Finne sin plass i flokken.

Kidd er en utrolig søt fyr som alle har blitt utrolig glad i her i familien. Og han er rolig når det er tid for det. Nå, for eksempel, ligger han som et slakt i hundesenga til Charlie. Hans egen står tom rett ved siden av. Charlie aksepterer det greit. Han sier tydelig fra når Kidd tar seg til rette med noe han vil ha i fred.

Et annen positiv ting for både Charlie Chihuahua og meg er at vi får mer trim. Kidd trenger mer trim og har mer energi enn det Charlie har. I dag, for eksempel så gikk vi tre og en halv kilometer før frokost.
(Litt sen frokost da, vi var tomme for brød.)

Kidd får nok bli. han har knust litt mange hjerter her. Og det er gøy med en hund som går litt raskere når vi er ute på tur.
Vi ser og at han Charlie trives med selskap, selv om han fremdeles bruker mye tid på å være tøff.
Så da ser det ut som vi har blitt en to-familie-hund igjen.

14 kommentarer
    1. Er ikke nesten, men helt sikker på at dere har blitt en to-familie-hund familie, igjen. Det må jo være komplett umulig å tenke seg noe annet, tenker jeg.

      Har hatt den glede å være barnepike i kortere og lengre tid ,for en liten tass en gang i blant, glemmer aldri første gangene. Hun skulle vende seg til nye naboer, nye omgivelser, nye lyder.. I det hele tatt , alt nytt. Så nær som meg.

      Nå går det aldeles utmerket, utrolig tilpasningsvennlig jente. Vet hvor godteskapet er, vet hvor jeg bor, runder elegant rundt hjørne, går rett mot døren.

      Må innrømme en ting, jeg investerte i i en sånn spor hunden din greie, GPS Tracker, som festes til halsbåndet. Trenger ikke det lenger.
      Så da er det bestemt, tenker jeg, Sikker på at Kidd tenker det samme, her vil jeg leve og her vil jeg bo. Hunder vet når de er kommet til et godt hjem 😉

    2. Det er litt morsomt med litt rampete hunder da. Blir litt Liv i leiren, selv om vi noen ganger har vurdert å skifte navn til Dust! Gutta her pleier å si at «han flyter på sjarmen» eller «det er godt for han at han er så søt» ….. Altså så er vi kjempeglade i han 😊

      1. Alt du skriver her Anli, er jeg 100% enig i, Har vært på en hundeutstilling, der lydighet visst nok var en viktig kriterie for å få premie. Lille tassen og jeg ble diskvalifisert begge to. Henvist til tribunen under premieutdelingen, der vi koste oss med å dele ei svele med brunost. 😉

      2. Har aldri hatt kadaverdisiplin på noen av hundene våre. Vi må lære han å bli tryggere og roligere i bil, for der er hunden stresset. Og litt bedre i møtesituasjoner med andre hunder, men det pleier å gå seg til når han forstår at det ikke er ok.
        Det med kurvstolen, og i dag sofaen “min”, tilgir jeg lett.

    3. Herlig!🤩
      Høres ut som dere får dette til.👌🏻
      Det er nok ikke så rart at han bruker litt tid på å finne seg til rette og skjønne hva som er greit og ikke.
      Hunder er jo gjerne vanedyr som har vaner som ikke alltid passer i andres hjem.😅
      Masse lykke til!🤗

      1. Dette er vår 7. omplasseringshund, så vi var forberedt på litt utprøving av grenser. Finne ut hva som er ok her. Vi har hatt hunder med større utfordringer enn dette, og det har gått seg til det og.

    4. Jeg ser han har funnet seg til rette og gitt beskjed om at her vil jeg bo. Mye nytt som det tar litt tid å venne seg til, men det ordner seg nok etterhvert. Spennende å møte hunder og mennesker på tur, – kan hende han vil hilse på, – likevel er det greit med en liten hund som ikke er så tung å holde igjen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg