Ny dag, nye utfordringer

Våknet opp her ute i ødemarken og oppdaget at det var kommet ennå mer snø I løpet av natta.  Bedret ikke humøret til denne kjerringa nevneverdig. Snø I november er så totalt meningsløst. Snø i desember skaper julestemning. Så litt hvitt på bakken fra første advent til over nyttår er innafor. Alt ut over det er unødvendig heft og plunder.

Så var det tid for arbeidstrening. Dette fuglehuset.  Fikk festa utforinger på døra, og festa pyntelister rundt vinduer og dør. Ikke verst på en time. Mulig jeg har like mye lim på fingrene som på listene, og skal jeg være ærlig tror jeg det hadde vært kjekt med litt byggeskum til å tette noen sprekker og glipper.

Så var det tid for 4 ukers møte.  Dommen. Et møterom hvor kleenex-ezken sto klar på bordet.  Heldigvis så vi ganske likt på det. De ser helt klartat jeg ikke kan komme tilbake til radiografstillingen, samme hvor mye jeg trener. Til det sliter jeg for mye med gange, kne og ankel. De ser i likhet med meg at jeg har fått bedre bevegelighet og bedre balanse. At det gjør meg godt, men at det ikke har innvirkning på arbeidsevnen min.

De kommer til å konkludere med at de anbefaler AAP. At jeg nok ikke bør tilbake i full stilling. 40% eller 50% er kanskje nok, litt avhengig av stilling.  Jeg er nok ikke så sprek som jeg ønsker og kanskje tror.

Det blir satt opp time med atføringskonsulenten så vi får sett på det med NAV og jeg kanskje får svar på noe av det jeg lurer på. Og så skal det lages en plan for hvordan jeg skal fortsette å trene når jeg kommer hjem. Ikke to ganger om dagen, men et par ganger i uka. Sluttdato her oppe på treningsleiren ble satt til 24.november. 2 uker i morgen.  Det var I grunn godt å få en sluttdato å forholde seg til. Blir liksom lettere å planlegge da.

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg håper du får deg en 50 eller 40% stilling.
      Og gjerne noe som har med politikk å gjøre.
      Godt å jobbe med noe man er interessert i.
      Lykke til.

    2. Det må være mulig å finne en jobb til deg, med all den erfaringen du har! 50 % jobb er mer enn nok..
      Jeg jobber jo 60 % – nesten for mye for meg egentlig! For man blir sliten av et liv med dårlig hørsel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg