Ny dag og nye muligheter.

God morgen!
Jeg har klart å kreke meg ut av senga, og er i grunn straks klar for å møte dagen.  Jeg kjenner at jeg ikke er klar for den helt store skau-turen i dag, men jeg skal helt klart klare å gå et par lufteturer med Charlie Chihuahua. I skrivende stund har han tatt tilflukt under skjenken. Tror ikke han er helt klar for tur ennå.

Kjenner at jeg og har behov for en litt rolig start på dagen.  Var sliten i går. Så da Eldste Sønn dro hjem rundt 23 var det ikke mye energi igjen. Godt med en rolig start på dagen i dag, bare Gamle Gubben Grå og jeg. Yngste Sønn har alt dratt på jobb.

Senere i dag skal jeg spise lunsj med “Direktørfrua”. Mannen hennes har visst fått ny jobb denne uka. Vel, denne frua er relativt jorda, og det tror jeg “Direktøren” er og.
Det skal bli trivelig.  Det er vel få som kan løse alle verdens problemer som meg og denne “frua”.  Hadde vi fått fritt spillerom hadde vi sikkert løst både strømpriskrisa og krigen i Ukraina relativt raskt.  Eller, kanskje ikke Ukraina.  Det tror jeg ikke er noen quick-fix.
Det skal bli en trivelig formiddag.

Kommer jeg meg litt tidlig til byen kunne jeg tenke meg en tur på Bondens marked. Det er på torget i dag.
Kjappe oss litt med husarbeid, og ta en tur på Bondens Marked sammen med Gamle Gubben Grå før lunsj med Direktørfrua. Det hørtes ut som en god plan. En god plan for en god lørdag.
Når jeg så vet at jeg skal tilbringe kvelden sammen med litt god mat og søstrene mine, ja da ser dette ut til å bli en utrolig bra lørdag.

 

14 kommentarer

Siste innlegg