…..og så var dagen over

Nå er det snart natt, og jeg kjenner det skal bli godt å finne senga. Det har vært en lang dag, men deilig å kjenne at jeg fremdeles klarer en  skikkelig arbeidsdag. Er kanskje litt mer sliten enn det som er ok, men jeg får ta det litt roligere i morgen.
Etter å ha kjørt Yngste Sønn på arbeid, var det tid for å dra på jobb.  På med den hvite pysjen og så var jeg i gang.  Var i grunn en rolig dag, så jeg hadde fremdeles litt restarbeidsevne da vakta var over.  Så bra!  Da var det bare å sette nesa mot Oslo.

I håp om å ikke komme alt for seint på møtet til Fylkestingsgruppa i Rødt Viken valgte jeg å kjøre til Sandvika for åta toget inn til sentrum.  Tok av ved Skui, for å unngå å komme inn i den nye lange tunellen, og da gikk det jo selvsagt som det måtte gå.  Det var litt veiarbeid og litt dårlig merka i ei provisorisk rundkjøring i Vøyenenga, og jeg var både en tur oppe i et boligfelt og en tur nedover mot Emma Hjort før jeg fant riktig vei i retning Hamang-tunellen.  Stressa jeg? Langt der i fra.

Etter å ha parkert Lille Bille løp jeg så fort denne maltrakterte kjerringa kan løpe opp mot perrongen bare for å se at toget gikk da jeg var på nest øverste trappetrinn.
Men heldigvis er det ikke så lang tid mellom hvert tog, så det kom et nytt ti minutter senere, og jeg var på Oslo S bare 22 minutter etter at møtet hadde startet.  Jeg gikk med raske skritt over til Akershus Fylkeskommunes lokaler på Galleri Oslo og ble bare sånn passe gjennomvåt på turen.  Det gjelder jo å ta seg så godt ut som mulig når jeg hilser på flesteparten av de andre i fylkestingsgruppa til Rødt Viken.

Møtet var greit nok.  Spennende å ha plasser i fylkestinget.  Jeg er jo bare 5. vara, men det hindrer jo ikke meg i å ha meninger om en del av sakene.  Nå er det bare konstituerende møte til torsdagen, og ikke de helt store sakene.  Men vi må vel si noe om at vi er i mot parlament-organiseringa og de relativt høye folkevalgt-godtgjøringene man tenker seg i Viken.
Det er og greit å treffe de andre i gruppa, og bli litt bedre kjent men personene bak navnene..

Rundt klokka 19 var møtet over.  Så var det å komme seg gjennom regnet bort til Oslo S, finne et tog og komme seg til Sandvika.  Var i Sandvika litt før 20.  Fant bilen og satte kursen hjemover.  Klarte selvsagt å kjøre feil i veiarbeidings-område ved Hamangtunellen også nå, og måtte en tur-retur gjennom den lange nye tunellen før jeg endelig kom meg i retning Hønefoss.  Kjente jeg var litt vel sliten, og regn i slike mengder at vindusviskeren måtte arbeide på fullspeed gjorde meg ikke mindre sliten.  Men jeg kom meg da over Solihøgda tross svart vår asfalt, store mengder regn og tilløp til vannplaning.

Var hjemme rundt 21. og slukte to brødskiver, og en stor kopp te mens jeg pratet som en foss med Gamle Gubben Grå, (Typisk tegn på at jeg er litt vel sliten.) Sliten men fornøyd med å ha klart å få til alt jeg hadde ønske om å få til i dag.  Men kjenner det er helt greit at det venter en litt roligere dag i morgen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg