Oppskriften på freshe sommerlegger

Jeg må virkelig skjerpe meg. I går satt jeg nede på en fruktgård i Svelvik og drakk Prosecco uten tanke for at jeg er en hardtarbeidende toppblogger. Det straffet seg. Over 200 færre sidevisninger og en plass ned på lista. Krise!! Ja, altså antall sidevisninger. De har sunket til under 1.000!
Så i dag blir det hard jobbing for å få litt økende popularitet om denne bloggen. Var det ikke en legende noen kalt meg i går? Da burde jo denne bloggen være legendarisk.
Vel, jeg skal komme tilbake til gårsdagen i et eget innlegg. Først får jeg ta for meg dagens toppblogger og leggene mine.

Jeg er jo som dere sikkert vet mest opptatt av det indre hos oss mennesker. Det er det indre som teller. Så også med leggene mine. Jeg har i grunn vært mer opptatt av å få knokler og titan til å gro sammen og gi meg relativt god funksjon enn det rent estetiske.  Når Ida Wulff poster oppskriften på freshe sommerlegger forstår jeg jo at det er det ytre hun har fokus på. Kaster et blikk på leggene mine og tenker at her er det et stort forbedringspotensiala!

Når sommeren kommer pleier jeg å bruke tiden på hagestell eller å kose meg i solen.  Jeg er mest mulig utendørs, gjerne i ført en lett sommerkjole. Det er ikke da jeg stenger meg inne på badet og setter i gang med full oppussing av hele kroppen.  Jeg er liksom ikke typen som skrubber hud, filer føttene, barberer legger/armhuler/bikinilinja, fikser negler, får lagt nye striper i håret,  skjerper meg ekstra på hudpleien, tar selvbruning, fikser bryn… Føttene overlater jeg til Datteren som er fotterapeut. De er ganske bra, men ellers er det som sagt ikke inne på badet jeg bruker mest tid.

Når Ida Wulff deler en punktvis oppskrift på hvordan få freshe sommerlegger tenker jeg at jeg har mye å lære. Her skal kjerringa om ikke oppgraderes så i det minste få en sårt tiltrengt oppussing.
Så da bar det inn på badet. Nå skulle kjerringa bli så god som ny

Skrubb leggene. Gjerne med en grovkornet skrubb og skrubbehanske. Da får du fjernet døde hudceller og gamle selvbruningsrester, og får et godt grunnlag for ny pleie. skriver Ida.
Jeg har ikke noen skrubb eller skrubbehanske. Ikke tror jeg det finnes i badeskapet til Gamle Gubben Grå heller. Skal jeg gå for smergelskive eller gryteskrubb?
Jeg velger et litt stivt håndkle..

Skyll leggene i kaldt vann og la dem hvile litt. 
Hva er litt hvil? Et par minutter får holde.

Så barberer du med Intuition fra EFI. Pass på at du har et ferskt eller ganske ferskt barberblad, slik at du unngår inngrodde hår. 
Jeg er genetisk heldig.  Jeg har knapt hår på leggene, og har aldri i mitt 55 år lange liv hatt behov for å barbere dem.  Så jeg hopper over det punktet.

Så er det tid for selvbruning. Selv foretrekker jeg å vente til dagen etter at jeg har skrubbet og barbert, men det er ikke et must. Påfør selvbruning, gi deg selv en god halvtime til å tørke, og hopp i seng. 
Tipper mange av dere blir overrasket over å høre at jeg faktisk har selvbruningskrem, men jeg kjøpte fra Sophie Elise i fjor sommer. Det kan dere lese om i innlegget   Jeg og Sophie Elise.
Litt usikker på om jeg virkelig skal hoppe til sengs midt på formiddagen….

Sov i en komfortabel pysjamasbukse, så slipper du å skifte sengetøy dagen etter. Et tips er også å ha det kjølig på soverommet, slik at du ikke svetter deg til striper i selvbruningen. 
Tror heller jeg dropper de sovinga og går for en lett sommerkjole. Litt er praktisk når jeg om litt skal ut å promenere med Charlie Chihuahua.

Bruk solkrem også på legger og føtter! Det gir faktisk en ganske fin glød, så det er ikke noe å frykte. 
Det er ikke det at jeg frykter solkrem, det er mer det at jeg glemmer det.

Etter en ukes tid: REPEAT  
Hæ???? Må jeg gjenta dette mer enn en gang i året?
Vel vi får se på det.

Sånn. Nå skulle kjerringa og leggene hennes være klare til å nyte sommeren!!!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Ja, det hadde jammen trengt her også! 😀 De er blendahvite, blå/gul/grønnmerket etter kvist av gran og furu og attpåtil snublet jeg i noe gammel piggtråd, alt mens jeg plantet skog. På skoleavslutningen til junior fant jeg det best å bruke nylonstrømper til kjolen.

    2. Hihihi… helt herlig….! Det er jammen ikke en gang i uka jeg gjør noe som helst sånt…. unntatt shavinga – for det må jeg…..! Selvbruningskrem har jeg ikke…… fotpleie not….. – men jeg bruker en god fuktighetskrem, og snart er det klart for røde negler på føttene….!

      1. Etter at Datter begynte med fotterapi sjekker hun føttene mine regelmessig. Det burde du unne deg en gang i blant – selv Gamle Gubben Grå lar føttene få litt terapi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg