Jeg og Sophie Elise

Husker dere i gode gamle dager? Ja, jeg er i det litt nostalgiske hjørnet i dag. Men altså i gode gamle dager, lenge før Kokkejævel visste hva en blogg var og i det minste ikke herjet på bloggtoppen. Da fantes det en toppblogger som het Sophie Elise.og jeg kunne skrive om toppbloggerne så mye jeg ville!

Når jeg skrev om toppbloggerne skrev jeg om Chanelvesker, og kommenterte rumpa til Sophie Elise Det var tider det, dere.

I går satt jeg og studerte leggene mine. Ja spesielt den høyre leggen. Den som har hele fire arr etter diverse operasjoner. To oppe ved kneet og to ved ankelen. Leggene var langt fra sommerbrune.
Det var langt fra en overraskende oppdagelse. Jeg har vel aldri opplevd å ha direkte brune legger. Hadde de bare satt inn stål i stedet for titan da de skrudde meg sammen, tenkte jeg litt oppgitt. Da kunne jeg i det minste opplevd å bli rustfarget på den høyre leggen.
Fælt så forfengelig denne kjerringa har blitt på sine gamle dager, forresten.  Men sånn har det blitt etter at jeg har fått litt for god tid til å ligge og studere ødelagte kroppsdeler.

Så kom jeg på at jeg hadde lest et innlegg inne på bloggen til Heidi Rosander der hun testet selvbruningskremer.  Kanskje jeg skulle skaffe meg en slik selvbruningskrem og oppleve å få brune legger for en gang skyld? Er det en sommer jeg skal ha brune legger må det være i sommer når leger og kollegaer på røntgen liksom må undersøke leggene mine med jevne mellomrom. De somrene de skjules bak langbukser og side kjoler er det jo ikke så nøye.

Et øyeblikk kom jeg til å tenke på en gang Mamma testet selvbruningskrem på 90-tallet.  Hun var helt gul i huden, og jeg var et øyeblikk engstelig for at hun hadde fått gulsott eller på andre måter problemer med leveren. Men så la jeg merke til at det var et markant skille litt før hårfeste og bak ørene og kunne puste lettet ut.
Ville jeg som er naturlig nordisk blek med rød-skjær i håret risikere å bli mer gul/oransje enn brun?
Litt usikker på om Gamle Gubben Grå ville finne det så veldig sexy om kjerringa ble omgjort til ei gigantisk gulrot.

Først søkte jeg opp hvorvidt sånn selvbruningskrem var sunt eller direkte usunt. Vel jeg ble betrygget. Det farger kun de døde hudcellene ytterst i huden. Virket og som helsepersonell mente det var et godt alternativ til overdreven soling.

Så var det å finne ut hvilken selvbruningskrem jeg skulle benytte. Ikke lett å finne ut av. Men jeg fant en test fra 2020 på TV2 hjelper deg. Og der var Glød fra Sophie Elise en av vinnerne.

Gode gamle Sophie Elise tenkte jeg.  Vi er jo nesten som gamle venner. Og dermed bestilte jeg både selvbruningskrem og en slik hanske til å bruke når jeg skal smøre på kremen. Settet var på tilbud. Fordi jeg bestilte varer for mer enn en viss sum, skulle jeg få en gave med på kjøpet sto det. Sophie Elise er jammen generøs og snill.

Allerede i dag lå pakka i postkassa – og det er i grunn veldig rart, for det er vel ikke postombæring på lørdager?

Vel når jeg ut på ettermiddagen fikk huset for meg selv tok jeg med meg Charlie Chihuahua og skred jeg til verket. Charlie fikk være med for at han ikke skulle klore riper i døra hvis han ble forlatt utenfor døra. Hadde ingen planer om å brune han.

Etter en god dusj og litt god skrubbing av hud var jeg klar til å starte prosessen. Det var bare leggene jeg hadde tenkt å prøve meg på.  Kommer ikke til å løpe rundt i bikini i år heller, så da er det jo bortkasta å bruke selvbruningskrem på magen.

Vel leggene ble smart inn med den skummende selvbruninskremen. Sånn mousse de kaller. Fløyelsvotten bidro forhåpentligvis til at det ble sånn noenlunde jevnt. Det tror jeg ikke jeg finner ut før i morgen.

Blir det litt ujevnt får det ikke hjelpe, den leggen har litt ujevn farge fra før. Den har passert 50. Det er slik som kommer med åra.

I morgen er jeg blitt blekfet kjerring med brune legger som en spansk seniorita. (Eller snarere Seniora.). Dette blir spennende!

13 kommentarer
    1. Haha sååå morsomt! Du nevner SE og selvbruning i samme innlegg! Hvorfor? Vel for et par uker siden kjøpte eg den nye Bodylotion til SE, den dufter fullstendig magisk! Fra før av har eg den ansiktskrubben og de dråpene man drypper i egen ansiktiskrem, utrolig herlig produkter! Så nå når hun nylig lanserte en Body Scrub og Bodylotion med litt selvbruning i var eg snar med å bestille. I går hadde eg den dagen du hadde i dag, dusj og scrub og på med bodylotion med selvbruning i. Kjøpte også denne hansken. Oh Yes, i dag våknet eg opp til en ganske fin farge selv om det var noen rare skiller ned på føttene, men men det fikser eg i neste scrubbedusj. Så ja veldig fornøyd! Amira har har brukt den samme som deg; Medium, du må regne med at det blir en goood farge 🙂 Spørs om du ikkje kommer til å måtte utligne litt på armene også 🙂 Til ansiktet evn kan i allefall eg anbefale de dråpene som du bare drypper litt av i vanlig ansiktskrem 🙂

      Regner med å se bilder i morgen?

    2. Hei du! Jeg bruker denne på mine akk så brukne og blå ankler og legger, den er helt suveren .👍 Jeg har ferie og fem mnd etter bruddet i ankel har jeg besteget et fjell, ganske høyt faktisk, 1300 moh. Og så bader jeg så mye jeg kan! Ønsker deg fortsatt god bedring Britt, vi helsearbeidere i 50 åra tåler mye vi. Mvh Gret

      1. Joda vi tåle en del. Og det var nettopp det jeg tenkte at når ankel og legg var så fulle av sjatteringer i blått, rødt og arr så var det ikke så ille om det skulle bli noen skjolder.
        Jeg skal og neste sommer bestige et fjell.

    3. Æ har opplevd å være gulrot her på 80 tallet, aldri mer selvbruningskrem. Kanskje denne kjerringa her må prøve igjen, men tviler på det alt avhenger av prisen.

      1. Prisen var ikke så dyr.Ikke den billigste, men absolutt ikke den dyreste heller. Tenkte at faren for gulrot var større hvis jeg kjøpte den desidert billigste på markedet.

        1. Slipper å bli solbrent? Altså.. Nå vet jeg ikke hvor brun han her er, men kjæresten min som er født i India blir mer solbrent enn meg på sommeren, og jeg er etnisk norsk.

    4. Dove selvbruningskrem fungerer også helt greit. Den fins i 2 nyanser og fås kjøpt på Meny, Vita osv 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg