Oss bloggere i mellom…

Punkt en , blås i bildet. Det er et arkivbilde. Jeg er selvsagt ikke på en 11. plass i dag. Jeg er helt nede på en 13. plass. Ikke har jeg 1.142 sidevisninger heller. Jeg har ikke flere enn 830. Jeg regner med at det er min feil, jeg kan ikke skylde på andre for at jeg nedprioriterte bloggen i går. Jeg er relativt sikker på at det er jeg og ikke statistikken det er noe feil med.

Så mens andre bloggere satt på eksklusive konditori i Øksfjord og mesket seg med lekre kaker tok jeg med meg en boks Berthas pepperkaker (de til 9.90 for boksen) og dro på møte i Rødt.
Mens andre bloggere satt og så på dokumentarserier om de tøffeste karene i landet satt jeg til klokka 2 i natt og lette etter Gamle Gubben Grås for lengst avdøde slektninger i det gamle DDR. (Eller egentlig lette vi vel etter mennesker som levde lenge før det ble DDR).

Til middag spiste vi rester. Eller en fiskeform inspirert av Allan. Det var ikke så mange av de ingrediensene som Allan bruker i sin Laks i form del 2 at jeg kan si at det var det vi spiste. Jeg valgte å kalle retten Ørret ala Allan. Godt var det, men jeg slukte middagen på 10 minutter. Middagen ble ferdig rett før jeg måtte ut for å kjøpe pepperkaker å dra på møte. Koste vekk snø fra nedsnødd bil og sesongens første tur på vinterføre gjorde at jeg ønsket å beregne god tid.

Kjøreturen gikk greit, sludd og underkjølt regn til tross. Jeg så ingen biler i grøfta, heller ikke var det noen verdensmestre som kostet forbi meg selv om jeg enkelte steder kjørte godt under fartsgrensen.
Litt rart å tenke på at jeg har blitt så ubekvem med å kjøre på vinterføre jeg som pendlet 100 km hver dag da vi bodde i huset i skogen. Var ikke alltid det var silkeføre når en skulle hjem fra kveldsvakt rundt midnatt, eller av gårde på jobb tidlig en søndag morgen da heller.
Nå lengter jeg bare mot vår og sitter med spente muskler på slike dager.

Snøen har i det minste lokket frem førjulsstemningen. Var ikke like lett å sitte å planlegge julegaver når det var 15 varmegrader og sol. I går begynte jeg å tråle nettet etter noen julegaver. Jeg har i flere år tenkt å bytte ut det å løpe rundt i overfylte kjøpesenter og febrilsk lete etter de rette gavene med rolig netthandling ved spisebordet i Drømmehuset. Jeg har forstått at da kan jeg ikke vente til lille julaften.

Når jeg blar meg videre gjennom lista med bloggere som er over meg på lista hever jeg et øyebryn eller to over enkelte overskrifter. Jeg mener når man bruker ordet orgasme i overskriften må en være relativt desperat etter klikk. Nei innlegget hadde ikke noe med sex å gjøre.

Da har jeg mer sansen for folk som sloss seg opp hver morgen, selv om bare det å komme seg opp av senga til tider kan være mer enn tøft nok. Der kjenner jeg meg litt for godt igjen. I dag for eksempel. Våknet 06.15 som jeg pleier. Trøtt som en dupp, ikke minst på grunn av at jeg satt til klokka 02 i natt og lette etter folk i DDR. Da jeg titta ut av soveromsvinduet på vei til do så jeg at bilen til Yngste Sønn var borte. Ja, da var vel han dratt tidlig på jobb. Da slapp jeg å vekke han å påse at han kom seg ut døra i tide. (Jeg er litt hønemor der.) Mens jeg satt på doskåla og kjente på hvor trøtt jeg var fant jeg ut at jeg jo ikke trengte stå opp så tidlig. Yngste Sønn var jo dratt, og jeg kunne krølle meg sammen i den varme senga og sove en time til eller to.
På min vei tilbake til senga kastet jeg på nytt et blikk ut av soveromsvinduet og så til min forundring at bilen til Yngste Sønn sto nedsnødd på plassen sin. Jeg må rett og slett ha drømt at bilen var borte, eller at min trøtte hjerne ikke registrerte den mot den hvite garasjedøra.

Ser andre bloggere er opptatte av å lage karamelliserte valnøtter. Her i huset lagde vi tørkede kapers som kos i går. Eller vi, det var vel strengt tatt Gamle Gubben Grå som påtok seg den jobben. I dag skal jeg prøve å få han til å lage Ost og frø slikkepinner. Ja det er selvsagt oppskrifter fra et eller annet ukeblad. Tørkede kapers var forresten ikke så verst.

Snart må jeg ut på hjul igjen. Har en avtale med NAV.
Ellers må jeg få skrevet en pressemelding i løpet av dagen, og kanskje et blogginnlegg eller to så jeg ikke faller lenger ned på bloggtopplista. Dere vet dagen ville ikke være helt den samme uten tankene til denne kjerringa her….

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det er ikke noe moro og ut på vinterføre, – og spesielt når de skriver om alle bilene som har kjørt av veien! Igår måtte de visst rykke ut til over 50 bare herover og på oa.no var det video av biler som skled ned ei av hovedgatene i Gjøvik. Lurt å kjøpe gaver på nettet, men best å starte nå ja. Jeg bestilte noen strikkepinner som sendes fra Stavanger (hoy.no), og de kommer ikke fram før om ei uke. Kapers er forresten veldig godt, men har ikke prøvd de tørka. Ha en fin dag! 😀

    2. Dagen er definitivt ikke den samme uten dine tanker.🤗🤩
      Jeg synes det er verst med den første snøen. Man venner seg fort til å kjøre på vinterføre, men de første rundene på høsten, sitter jeg også litt ekstra på vakt. Verre synes jeg det er når det er 20 cm med sørpe og sporete.Da er bilen håpløs å manøvrere.😨
      Nyt dagen med dine gjøremål.🤗

    3. Takk for innblikk i tankene dine i dag! 🙂 Koselig å lese. Ingen snø her i Trondheim, og ingen julestemning. Alt til sin tid!

    4. Fikk med meg den ene overskriften du nevner, men falt ikke for å klikke meg inn å lese. Her i Bergen er det bikjekaldt, men ingen snø enda.

      Alltid kjekt å få med seg hva du tenker 😊
      og fint å lese at det ikke bare er meg som strever med å stå opp 🙈.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg