På alle plattformer

Fremdeles er jeg langt unna bloggtoppen. Så jeg har fremdeles mye å lære av de som troner på toppen.  Og Sophie Elise er fremdeles den som troner på toppen.
Nå har hun hatt sin første arbeidsdag etter puppe-operasjonen.  I går laget hun podcast.
Så kanskje sånn podcast er tingen. Jeg bør altså lage min egen podcast!  Førsteproblem; Hva er en podcast?  Jeg går til wikipedia for å bli vis.  En podcast er en måte å publisere lyd og videoopptak på internett.  Podcaster kan strømmes direkte eller avspilles som opptak når seeren/ lytteren ønsker.  Jeg hadde en mistanke om at det var det det var, men greit med litt faktasjekk.

Så nå skal jeg altså video-filme denne kjerringa mens hu sitter ved spisebordet, drikker en kopp te og snakker om løst og fast med en viss form for sarkasme.
Jeg ser meg rundt;  spisebordet flyter over av uleste aviser og reklame. Jeg har jo vært bortreist noen dager, og det er jo best å vente med å arkivere gamle aviser til jeg har kommet hjem og fått sett gjennom de,  Jeg ser også et par gjenglemte julenisser der borte på skjenken og en en halvvissen julegruppe på bordhjørnet.  Håret på kjerringa er i vill uorden, og jeg har et pelspledd over skuldrene, til tross for at golfjakka burde varme godt nok alene.  Det var 8varmegrader i Amsterdam, her er det 10 minus – og jeg lengter tilbake til varmen, OK? Har ikke orket å fyre opp i peisen ennå.  Kjerringa i seg selv har ikke vært særlig fotogen de siste 30 åra, og av og til skremmer jeg meg selv hvis jeg får øye på meg selv i speilet.  Ikke liker jeg å høre opptak av min egen stemme heller.
Nei, jeg forstår at man skal være på alle plattformer, men denne kjerringa har bare tenkt å erobre bloggtoppen, ikke alle andre plattformer. Jeg er da ikke stormannsgal heller.

 

5 kommentarer
    1. hi hi ,nei en trenger ikke eroble alle platformer :=) jeg vises innimellom på topp 100 ,tror vi må legge ut ofte innlegg og komentere hos mange,jeg føler det er hyppigheten på innlegg og komentarer som fører oss til bloggtoppen,så jobber du litt så dukker du nok opp der du også etterhvert :=)

    2. Podcaster ser jeg aldri på, jeg orker ikke alle videofilmene med kakling. Har prøvd, og det er kjedelig. Det kan jo skyldes at jeg ikke er noen tvslave heller 🙂 Jeg vil lese.
      Du må finne noen overskrifter som lurer folk rett inn. Blås i at bloggteksten din ikke handler om det i overskriften i det hele tatt. Det er sånn en del gjør det. Ok, de får kjeft av leserne for lureriet, men alt for en god sak? Jeg mener, som politiker må du da ha noe trening med sånt 😀
      Må innrømme at også jeg er blitt irritert over løgnaktige overskrifter et par ganger. Etterhvert unngår man fella hos visse bloggere.

      Det er godt mulig at en liten videosnutt i bloggen med deg toppløs ved kjøkkenbordet vil dra folk og få deg inn på topplisten, men jeg lurer på om gubben din vil se på deg som vel bevart etterpå. Hehe.

      1. Jeg lytter til podcast fra Stortinget nå og da. Moxnes har podcaster om viktige saker. Så vidt jeg vet har han til nå ikke vært toppløs…
        Prøver jo å lure leserne inn hver dag, og lykkes med noen overskrifter. Trener retorikk så jeg skal være supergod til valgkampen. Da er jeg jo forlengst på bloggtoppen og kommer til å influere alle til å stemme Rødt, og dermed entre kommunestyre så lett som bare det.
        Jeg tror mange flere enn Gubben ville se på meg som mindre vell bevart hvis jeg kjørte toppløs showet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg