Politisk inspirasjon

Endelig en solskinnsdag! Min vante uflaks så tilbringer jeg den innendørs på en konferanse. Men ikke hvilken som helst konferanse, nei Rødt sin strategikonferanse. Og som dere vet, når jeg får drive med politikk ja da er jeg lykkelig!

Konferansen er på Scandic hotellet på Helsfyr, og det bringer en del rare minner frem. Har vært på en del tillitsvalgtssamlinger og et eller to landsmøter med Radiografforbundet her. Gode minner.

Denne helgen er det imidlertid politikk som står i fokus. Vi har hatt en mengde gode foredrag, gruppearbeid og politiske verksted.

Jeg har deltatt i et politisk verksted rundt Helseforetaksmodellen og utfordringer rundt føde- og barseltilbudet.  Utrolig interessant, og dere som kjenner meg godt vet at helseforetaksmodrllen, innsatsstyrt finansiering, New Public Management og DRG poeng er noe jeg har relativt sterke meninger om.

Det neste politiske verkstedet jeg deltok i handlet om kommunehelsetjenesten. Det er kanskje et tema jeg har, om mulig, enda sterkere meninger om. Men her var det mer lytt og lær, 8g mindre tid til spørsmål og debatt så jeg var snill og holdt tankene mine for meg selv. (Selv om det har holdt hardt.)

Nå har jeg flata ut på senga. Vi har en times pause før jeg skal møte de andre til middag.  Det er stramt program fra Bjørnar Moksnes ønsket oss velkommen klokka 10.30 og til vi avsluttet siste økt I salen klokka 18.30. Så det er godt å ha en times pause å hvile hode litt. Kommer tilbake senere med litt mer politiske innlegg

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg