Pynt fra grøftekanten

I går da Gamle Gubben Grå og jeg var ute og gikk søndagstur fikk jeg øye på noen fine strå i en grøftekant som jeg plukket med meg.  Litt lenger bort fant jeg noen gule blomster av to forskjellige slag. Jeg husker ikke hva de heter, men det er slike som  brer seg over alt. Nok å ta av med andre ord. Disse plukket jeg og med meg.

Vel hjemme igjen fant jeg frem en passende vase, et loppefunn fra noen år tilbake. Nå fikk jeg en fin bukett til konsolbordet i hallen. Litt høstlige farger, men det er jo august så det er greit. Det er ikke alltid så mye som skal til for å pynte opp litt.

10 kommentarer
    1. De fineste blomstene og pynten er gratis.🤗🌸
      Man trenger ikke å gå og handle blomster til buketter nå.👍🏻Den muggen der var skikkelig fin. Der har du gjort et lite funn.😊

    2. Gullris tror jeg den heter. Sprer seg noe dyrisk og står på svarteliste. Bra du plukker den 😃 Flott bukett. Nå er det så mye fint å finne gratis ute i skog og mark😃

      1. Ja jeg tror den og heter Gullris når du sier det. Vet den er på svartelista og brer seg raskt. Tror vel egentlig ikke de få stenglene jeg tok er nok til å begrense den spredningen nevneverdig.

    3. Du er vakker! Både gullrisen og den gule ryllik.

      Men jeg har alltid forbehold om å plukke blomster. Jeg synes litt synd på deg…

      Jeg foretrekker å se på dem og sette opp en liten blomsterpotte med en potteplante hjemme. (-;

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg