Rulla med russen

I natt har jeg vært ute og rulla med russen. I det minste føles det slik.

For litt over 01.00 i natt våknet jeg av høy musikk.  Var det en av ungdommene som kom hjem, tenkte jeg sånn halvveis i søvne. Men det var litt rart. Ungdommene våre har liksom aldri kommet hjem midt på natta med stereoanlegget på full guffe, Forresten er det bare Yngste Sønn som bor hjemme og han var da hjemme da jeg la meg rundt 23.

Jeg satte meg opp i senga, dro gardinene til side og kikka ut på gårdsplassen. Ingen fremmede biler der. Heller ingen biler med høy musikk. Men musikken dundre godt fra ett eller annet sted i nærheten. Jeg la meg tilbake i senga. Så var det vel noen som hadde fest.

Jeg ble liksom liggende å tenke gjennom naboene mine for å finne ut hvor festen kunne være.  Der bor få familier med ungdommer her på feltet nå. Musikken var så høy at jeg kunne ha sunget med på teksten, refrenget var lett å lære selv om det var ukjent musikk for meg. Så festen måtte være relativt nære. Og det var helt klart musikk for de  yngre garde.

Rett over gata bor et eldre ektepar.  De er i 80-åra. De festa nok ikke med høy musikk og dunkende bassrytmer midt på natta. Vi bor i et fredelig boligfelt. Naboene ved siden av oss er fra Litauren. Flinke folk. Og når de spiller musikk er det ikke slik musikk og I tillegg pleier de å verken spille høyt eller seint.  Slik fortsatte jeg å utelate den ene nabofamilien etter den andre mens musikken sammen med Gamle Gubben Grås snorking fikk senga til å vibrere.

Etter litt funderinger kom jeg til at musikken sikkert ikke kom fra boligfeltet vårt, men derimot fra den store plassen ved truck-stoppet på andre siden av E16. Det er sikkert russen som har samlet seg der! Musikken var i grunn sånn russelåt-musikk.

Jeg krøllet meg under dyna. Dette kunne bli en lang natt.  Og det fikk jeg rett i. I time etter time dunket musikken. Jeg prøvde så godt jeg kunne å få sove, men det var ikke lett, selv om jeg nok duppet av litt innimellom.

Ringe politiet gidder jeg ikke. Vil ikke være den sure kjerringa. Samtidig håpet jeg noen andre snart tok grep og ringte.  Vel, de andre tenkte nok det samme som meg for jeg hørte musikken helt til rundt klokka 05….

Så i natt, har jeg rullet med russen. Ikke rart jeg er trøtt. Gamle Gubben Grå derimot er jo litt tunghørt,   hadde sovnet før musikken startet og har ikke hørt noen ting.  Håper russen, eller hvem det nå var finner seg en annen plass til natta.

6 kommentarer
    1. ja skal si at du har jammen meg rullet:) Ser her i heimen så er det øreklokker som gjelder når de er på bussen. Så det bør du få deg hvis du skal være med på Rulling flere ganger.))

      1. Vel hvis russen samles på en parkeringsplass pleier det ikke å bli gitt nabovarsel… og jeg unner ungdommen festen. Tror ingen klaget, for det er ikke nevnt verken i politiloggen til lokalavisa eller Twitter kontoen til politiet. Vi unner ungdommene en fest.

    2. Jeg tenkte med en gang på covid-19 og smitte blant festdeltakerne.
      Dumt å tenke at fest=smitte. Lurer på når dette ikke er tilfelle lengre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg