Se hva jeg fant!

Etter jobb I dag skulle jeg noen ærend på Vik og benyttet muligheten til å dra innom gjenbruksbutikken som Adventistkirken driver der. De som følger denne bloggen regelmessig vet at jeg er rimelig begeistret for bruktbutikker så det å starte ferien i en slik er en god start på ferien.

Da dama i butikken fortalte at dehaddehaøv pris på hele butikken i dag fordi det var siste dagen de hadde oppe før ferien ble jeg ikke mindre fornøyd.  Nå var mulighetene store for å gjøre et kupp.

Og gjett hva jeg fant! Noe som vel må være årets mest omtalte maleri! Christian Kroghs Leiv Eriksson oppdager Amerika. Kanskje ikke akkurat det maleriet som skapte så stor furore da det ble tatt ned fra veggen på Nasjonalmuseet tidligere i år, men en kopi av gammel årgang. Skjoldete og ikke helt pent, men for en femtilapp kan det få plass på veggen i gangen i Drømmehuset en periode.  Jeg mener; det må jo være litt kult å ha årets mest omdiskuterte bilde på veggen.

Ja, jeg kjøpte mer på bruktbutikker, men det får komme i et senere innlegg. Nå fortsetter jeg ferien med en liten tur ut til min barndoms dal.

8 kommentarer
    1. Veldig moro å gå i bruktbutikker og kunne gjøre noen kupp. Igår var jeg innom en, og fant en smultringbakerdings som ble med hjem. Det er en sånn man har røre oppi og slipper ut litt av gangen til smultringer. Jeg har sett sånn før i plast, men denne er i rustfritt stål. Kos deg med ferie! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg