Se hvor snill jeg er…..

Kokkejævel er på toppen av lista igjen i dag.  Jeg er fremdeles på en 47. plass.
Det er ikke så rart.  Kokkejævel skriver en utrolig rørende historie.  Før jul var det en litt sliten fyr som stjal et fenalår i butikken hos Kokkejævel.  Han innhentet tyven, og fikk tilbake fenalåret. Solgte det noen minutter senere med grei fortjeneste.  I dag traff han tyven tilfeldig, Alta er et lite sted. Fyren som stjal fenalåret ba nok en gang om unnskyldning og Kokkejævel sa det var greit, og ønsket han i sitt storsinn Godt Nytt År.   I ettertid har han funnet ut at han neste gang han ser fyren så vil han gi han et fenalår.

Kommentarfeltet flommer over;

Du har et hjerte av gull. 💖

Det er første gang jeg skriver i et kommentarfelt, men makan til hedersmann som deg skal vi lete lenge og langt etter:) Heia deg! Vi trenger slike gode forbilder som deg i vår litt skakkjørte verden.

Du er en raus og flott mann.

Du er virkelig en god mann med et godt hjerte❤

Hjerte av gull, det e æ sikker på at du har ❤

Goe menneske❤

Du er virkelig en hedersmann. 👌😘

Selvfølgelig er det en flott tanke – og jeg håper den blir satt ut i livet.  Noen gang er det jo slik at tanker, uansett hvor gode forsetter man har, aldri blir satt ut i livet.   Jeg sier ikke det fordi jeg ikke tror Kokkejævel mener det oppriktig.  Jeg tror han har et hjerte av gull, at han er en raus, hedersmann med et hjerte av gull.  Men det er jo ikke sikkert han har et fenalår i lomma neste gang de treffer på hverandre…

Jeg imponeres mer av handlinger enn av gode tanker og forsetter, og forsøker å leve slik min bestemor lærte meg; En håndsrekning gir man i det stille, og helst på en slik måte at mottakeren ikke taper ansikt.

 

7 kommentarer
    1. Det er litt sånn, de største lovnadene som ikke blir noe av er en større skuffelse enn de en bare tror og håper på. Godt nytt år håper vi i alle fall på, så får alt det som ikke var så bra legges igjen i 2019.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg