Se, lys i trærne og!

Da stjernene var på plass var det på tide og også få fiksa utejuletrebelysning.  Gamle Gubben Grå fant frem det han mente var utejulebelysningen. Jeg var ikke helt fornøyd. Er jo greit om sypressene som står side ved side i innkjørselen har noenlunde lik belysning.  Nå har vi bare to sypress, før var det tre, men en måtte vike da vi måtte utvide søppelskuret. Jeg har opplevd at et tre hadde sånne lys som man brukte før, som ser ut som lys. (Håper dere skjønner hva jeg mener) Et tre hadde sånne små, (er det led-lys det heter?) og det tredje hadde – hold deg fast – lyslenke med store kuler. Sånne jeg ville ha brukt i et terrassetak hvis jeg hadde hatt et.  Lys er lys er liksom mottoet til Gubben. Ut fra hva han hadde funnet frem så det ut som om han ønsket seg en reprise av det. Vel, det gjorde ikke jeg.

Men i balja der adventsstjernene lå lå det og noen lyslenker. Jeg sjekket om de kunne brukes ute, og det kunne de. Så nå ordnet jeg lyslenkene mens han fiksa skjøteledninger. Gikk så bra så, og ingen hevede stemmer eller ildsprutende drager. Ikke den minste tegn til røyk fra ørene en gang.

Når jeg bare får ordnet adventsstake nå så er vi helt i rute. Vet vi kjøpte lilla batterilys i fjor. Gjelder bare å huske hvor de er.

 

10 kommentarer
    1. Se der ja, nå ble det lys både ute og inne.👍 Ikke alltid så enkelt å finne igjen noe man ikke har brukt på et helt år! Vi hadde mange 7-arma lysestaker, men nå har jeg bare funnet to, – må nok på mer leting, eller i butikken…(så en fin en på Rusta, hm. 🤔😁).

      1. Vi har ikke vinduskarmer til å sette noe i, så det er ikke så mange 7 armede her.
        Tror kanskje jeg klarer meg uten den stjerna som måtte kastes. Den andre vi ikke fant dukker nok opp i en av de stooore baljene med nisser. Den er kjøpt på Hadeland, og jeg fikk den i 40 års gave.

    2. Skikkelig fint ble det og stjernene i vinduene ble også flotte.🌟
      Pynte må man gjøre når man er hjemme og har tid til det.🤗
      Drømmehuset blir nok flott til jula ringes inn.🤩

    3. Der har dere pyntet ute og det ble fint. Litt lys ute her og stjerna i vinduet. Orker ikke styret så tar i min tempo. Har tidligere stresset sånn og var som slakt på julaften. Julehandelen gjorde jeg på nettet, og ferdig med den. Litt bakst blir det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg