Stjernene lyser.

Så kom stjernene opp i karnappvinduet i Drømmehuset også i år. En dag for sent vil noen si, men jeg tror ikke de tre vise menn har reist forbi gor det.  Er det ikke derfor stjerna lyser? For at de tre visr mennene skal finne frem?

Når jeg sier at stjernene har kommet opp er jo det en sannhet med litt modifikasjoner. To av fire stjerner er på plass. De i karnappvinduet. I verandadøra har det pleid å henge ei stjerne som vi kjøpte da vi bodde I rekkehuset i følge Gamle Gubben Grå. Jeg tror vi kjøpte den allerede mens vi bodde i sykehusleiligheten. Det er ikke så nøye. Jeg mener om det var i 1990, 91 eller 93. Det blir rundt 30 år. I år ville drn ikke lyse. Eller da jeg så litt nærmere på den begynte den å blinke, sånn av og på. Den er en slik stråstjerne med lyslenke inni. Billig sak. 30 år gammel og med tydelige svakheter i det elektriske anlegget. Ikke spesielt pen lenger heller. Den gikk i el-søpla. Vil jo ikke risikere å brenne ned Drømmehuset heller.

Den andre stjerna som ikke har kommet opp ennå er den som skal opp i spisestuevinduet. Den lå ikke i boksen med de andre stjernene og adventspynten. Den får komme opp etterhvert. Jeg tror det ikke er lurt å sende Gamle Gubben Grå på loftet en tur til for å finne stjerna akkurat nå. Det er noen baljer med julepynt der for å si det slik. Alle de 200 nissene og en del annet småtteri.

Gamle Gubben Grå er sjelden ildsprutende drage slik som meg. Men det hender han kommer med lange tirader med mindre pene ord mens det ryker ut av ørene på han. Jeg så litt tilløp til røyk fra de ørene i sted da han kom ned mef balja med den ødelagte adventsstjerna. For foruten stjerna som var ødelagt inneholdt den balja all påskepynten vår.

De to adventsstjernene det er viktigst for meg å gå opp er på plass. Jeg er fornøyd så langt. Gamle Gubben Grå har og lovet å finne utejulelysene som vistnok er i garasjeboden til meg etter at han har tatt rn passe med en røyk og litt kaffe. Det et bra. Får jeg opp utejulelysene og i dag skal jeg være godt fornøyd. Jeg har tenkt å plassere de selv. Det er ikke hvert år jeg har vært like fornøyd med resultatet ute. Det er ikke bare å slenge opp ei lyslenke eller tre. Det skal se bra ut og.

 

4 kommentarer
      1. Vi har veldig mange baljer med julepynt. Veldig mange. Jeg orker ikke få alle ned i stua riktig ennå. Og hvis GGG først har båret en ned får jeg nok ikke den opp igjen for så å finne ut at jeg trenger den i morgen eller overimorgen. Jeg tenker jeg skal være fornøyd med at påskepynten ble båret opp igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg