Skitne kjerringtanker…

Jeg følger jo som alle vet med på hvem som til enhver tid ligger øverst på bloggtoppen, og med utgangspunktet i denne bloggerens siste innlegg skriver jeg dagens første innlegg.  Sammenligner det glamorøse toppbloggerlivet med mitt litt kjedeligere kjerringliv.  Slik har jeg holdt på et drøyt års tid. Målet er selvsagt at jeg skal lære av tippbloggerne, knekke koden og dermed selv bli toppblogger og tjene en sinnssyk haug med penger. (For de som synes at jeg gjentar dette litt vel mange ganger for tiden, er det fordi noen har litt tungt for det.)

Vel ok om det.  Gledelig er det i det minste for meg, en blogger helt nede på en 22. plass på bloggtopplista, å oppdage gang på gang at det er jeg, lille meg  (eller jeg er jo ikke så lita da, men som blogger er jeg ikke så stor som de virkelig store) altså oppdage at lille meg gang på gang er inspirasjonskilde for den bloggeren som nesten konstant har ligget på bloggtoppen de siste 11 månedene   I går kveld delte jeg noen tanker på bloggen, bare noen tanker i natten om du vil, og kun få timer senere deler Kokkejævel langt der oppe på bloggen sine skitne tanker.

Det er lenge siden jeg sov en hel natt sammenhengende.  Tror knapt jeg har gjort det siden 2007 da ryggen slo seg vrang.  Jeg våkner når jeg snur på meg i søvne fordi det smeller til og gjør vondt et eller annet sted i min maltraktert kropp. Eller jeg  har vanskelig for å finne roen og få sovne fordi mange ledd i kroppen verker når det er væromslag.  Ofte ligger jeg våken time etter time.  Noen ganger står jeg opp.  hvis klokka begynner å nærme seg 5.
Jeg har kommet til at jeg ikke stresser med hvor vidt jeg får sove eller ikke.  Det viktigste er å forsøke å finne roen, få slappet av. Ikke stresse.

I dag har jeg tillitsvalgtsdag.  Er min egen herre, så jeg behøver ikke være på jobb til klokka 8.  Om jeg jobber fra 10 til 18 eller 8 til 16 er det jeg som styrer.  Har ingen møter før etter lunsj.  Da begynner første planleggingsmøte om årets lønnsforhandlinger.  I dag har jeg tid til å sitte å skrive ferdig dagens blogginnlegg før jeg haster av gårde.  Fin start på dagen.

Det er en tørr og fin sensommerdag.  Kroppen verker ikke som den kan gjøre på dager med råere vær.  Jeg har ennå ikke fått den angsten som alle som driver for seg selv med små marginer har, i følge Kokkejævel.  Starta jo enkeltpersonsforetaket mitt denne måneden så det er kanskje litt tidlig? Tror jeg ville vurdert hva jeg drev med hvis jobben ga meg angst.  Pleier å si det til folk som føler seg mobbet og trakassert på arbeidsplassen.  Vi kan gpdt ta kampen, men kanskje er det best for deg og ha en plan B, se seg om etter en ny jobb?

Det har vært litt mye de siste to tre årene, men nå tenker jeg forover. Optimismen rår, og skulle noen Kagge for eksempel oppfordre meg til å skrive bok, så ville jeg overhode ikke føle det som en belastning.  Leverte artikkel til Hold Pusten , Radiografforbundets tidsskrift, i slutten av forrige uka. Nå press. (OK, jeg vet jeg skulle ha levert den i juni og fikk utsettelse, men…)
Bloggen tar mye tid. Men det er mitt fristed. Der jeg slapper av og leker meg med ordkløveri. Hvis jeg hadde følt at det krevde enormt med tid, fokus, planlegging og tankevirksomhet. Hvis jeg hadde følt at jeg måtte være “på” hele tiden slik Kokkejævel beskriver, ja da hadde jeg slutta å blogge. Ikke synes jeg fansen og tilbakemeldingene fra dem er en belastning (med noen unntak) I dag for eksempel fikk jeg et rosa håndstrikket håndkle i posten fra en av mine trofaste fan.  Kan ikke bli annet enn strålende glad av slike ting.  Solliv du gjorde at jeg ble sittende ved spisebordet og stråle som en sol!   Eget innlegg kommer, men Tusen takk!

Pakke i posten, ja.  Venter ennå på et eksemplar av Kokkejævels bok med en signert hilsen fra Kokkejævel til Kjerringtanker.  Synes jeg burde få det etter all gratispromoteringen jeg har gitt den boka. Og Kagge, nok en gang skal du ha en VIRKELIG bestselger neste høst, ta kontakt med meg.  Fansen min har lenge tryglet om bok.
(Kokken dette året, kjerringa neste år og Kokken og Kjerringa sammen i 2022. Der har du konseptet på suksess, Kagge.)  Som dere skjønner, jeg har ingen interesse av å ødelegge for Kokkejævel.  Hvordan ville det gå med bloggen min da, hvis alt jeg skulle skrive om var 20% på Nelly?

Klokka er straks 9. Snart må jeg dra.  Hadde planerom å fø skrevet ferdig dette innlegget før jeg drar. Vi får se.  Må se gjennom en del papirer før møte klokka 13. Og det er nok av andre ting å ta tak i som tillitsvalgt.  kjenner jeg begynner å våkne til, energien strømmer til, tankene sveiper oftere og oftere mot dagens utfordringer, ikke bare koseblogg.  Der kom det en mail fra “min store guru i politikken” en lokal Rødt politiker.  Jeg sendte en mail til han for litt tankedrodling om en sak som skal opp på neste kommunestyremøte.  Jeg får lese den senere…
Har planer om å skrive et innlegg til i kveld, minst.  Vi får se når det blir kveld. Kan fort bli en litt lang dag. Forberedende møte med arbeidsgiver i forkant av årets lønnsoppgjør i morgen. Da må jeg ha orden på mye og være skjerpet. Vet hjernen kommer til å arbeide på høygir til langt over leggetid. Men jeg liker at det er litthektisk, bare jeg får tid til å hente meg inn igjen etter slagene. Har avtale med Gamle Gubben Grå om å avslutte dagen i augustmørket ute på terrassen. Der tikket det inn enda en  mail…. Den må jeg lese, vent litt.

Som dere skjønner, dagen er absolutt i gang. Startet enkeltmannsforetak denne måneden, for å håve inn alle pengene jeg har tjent på blogg. Kanskje er det noen som vill ha denne kjerringa til å komme for å holde et satirisk foretak i syklubben eller husmorlaget.  Jeg er  åpen for det meste. “Talk more” ringer hele tiden, men de vil helst snakke om sine tilbud. Jeg vil helst snakke om meg… ja eller toppbloggere da.

Overskriften var skikkelig klikkbait. Jeg innrømmer det gjerne, Har lært av Kokkejævel. Folk kommer til å klikke som gale, og i morgen er det jeg som er øverst på bloggtopplista mens Kokkejævel ligger og vaker rundt plass tretti.

Ja, jeg ser helt klart det motstridende i dette utsagnet.  Hvorfor skulle folk klikke mer inn på mitt innlegg enn på Kokkejævel sitt innlegg? Vi skriver jo begge tilsynelatende om skitne tanker.  Jeg vet ikke. jeg vet bare at selvmotsigelser “selger”.  Kokkejævel sine innlegg er alltid fulle av selvmotsigelser. Ta dagens innlegg som eksempel. I tredje avsnitt skriver han

 Bloggen tok jo i tillegg veldig mye tid. Folk tror at å blogge bare tar noen minutter, men skal du konstant holde deg på toppen så kreves det enormt med tid, fokus, planlegging og tankevirksomhet. Du må være “på” hele tiden. 

I avsnitt 9 skriver han .  . Jeg skriver aldri kalkulert, dvs at jeg bevisst kjører på med innlegg som jeg “vet” folk vil lese, Jeg vil skrive for å glede både meg og dere. Klart jeg vil at mange skal lese meg. Det har jeg aldri lagt skjul på, men jeg gjør det ikke kalkulert.  
Og noen lurer på hvorfor jeg ikke helt tror på han? Hvem at utsagnene skal jeg tro på?

Nå har klokka passert 9.30, og jeg MÅ snart komme meg av gårde. Tusen takk for at du leser meg!  Fortsett med å sprite hender, holde avstand, bruke munnbind når du skal det – over både munn og nese samtidig.  Det er ikke kult å vitse med.

Tusen takk for at du forstår at ikke alle kritiske røster er mobbing og trakassering.  Da jeg var liten lærte mamma meg at man ikke skulle tro at man var bedre enn andre. Ikke hovere. . Det syns jeg er en veldig fin leveregel som jeg også har prøvd å videreføre til mine egne barn.
Nå er barna mine voksne.  De har lært seg og ta ansvar for egne handlinger og egne holdninger.  De har lært seg å stille opp mot urett. om å ta de svakes  parti og ikke bare svinse rundt toppene

Ønsker alle riktig god dag!

16 kommentarer
    1. Begynt å følge deg, du skriver bare så rått. Du skriver fantastisk bra skal du vite. Stå på, 1 dag er du også på topp 😀👍

    2. Kan trøste deg med at mange aldri kommer opp på den plassen du er nå! 😉 jeg drømmer meg inni innleggene dine og dem er både underholdende og tankevekkende, og du har en kjempefin blogg! Lykke til med dagen videre det ser ut som du har ett hektisk liv i tillegg til å være blogger, det vet jeg ikke om jeg hadde klart å opprettholdt 🙂 stå på!

      1. Tusen takk! Jeg liker å bli lest,men plassering er ikke så viktig. Antall sidevisninger teller mest. Men som jeg skriver. Blogg er for meg underholdning og noe jeg slapper av med.

    3. God morgen og gode ønsker for dagen på/etter jobb 😀

      Ja å smerte – kjenne på smerte døgnet rundt…… væromslag…. jadda…. kjenner til alt det der.

      Du holder deg i topp-sjiktet og jeg tenker snart at du ligger øverst 🙂

    4. Nok ett godt innlegg, og morgen kaffen er inntatt og nå starter dagen for meg. Elsker ett liv med fullfart har vært der, men så…..
      Gleder meg med alle andre som kan stå på og bare puste imellom.
      Skal deg en super dag
      Så gleder jeg meg til neste blogg innlegg

      1. Det er vondt å ikke orke full fart når man elsker det livet. Det er viktig å ta seg tid til å puste innimellom, senke skuldrene når livet er hektisk. Da går det en stund til…

    5. Søvn ja….den er sårt nødvendig, men vi klarer oss fint en stund uten den også. Bare man hviler, selv om man ikke sover. Har hatt ganske mange sånne netter de siste 15 årene.
      Veldig koselig du fikk pakke i posten….det gjør virkelig dagen, veldig hyggelig av fine Solliv ♥
      Du har travle dager, og da går nok dagene fort også.
      Og kjekt at du har kommet så høyt opp på lista. Du nærmer deg toppen nå ♥ Kjekt 😀
      Jeg følger med jeg 🙂
      Fine dagen til deg 🙂

    6. Holder du bare ut, så er det vel ingen grunn til at du ikke kan havne på toppen. Du skriver bra og fengende, er vel det som bør være viktig ( jupp…vet at salg på Nelly også teller…)
      Ha en fin dag 🙂

    7. Er en fantastisk blogg å kose seg med i hverdagen. Kjekt med pakke i fra Fredrikstad og så passa håndkleet godt inn på ditt rosa toalettrom! Jeg fikk også pakke i dag. 50 stk munnbind. Best å gardere seg. Var visst to smittetilfeller i Tromsø i dag.
      Når man skal stresse ned så pust godt ned i magen, og slipp pusten rolig ut. Ha en fin dag!

    8. Herlig lest! Jeg tror ikke kokken er helt ærlig på sin måte og skrive på…Men han om det!
      Du skriver reflektert…Måtte du komme på topp en dag! Da blir det Champagne her hjemme! Blir sikkert et glass før det å da…hehe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg