Skivebom

Reklame | Ellos

Det stormer litt for Isabell Raad for tiden.  Men storm gir sidevisninger, og dermed penger på konto, så jeg regner med Isabell er fornøyd.  og ja, hun er selvsagt fremdeles på bloggtoppen.  Jeg har ramla ned fra 43. plassen til en 45. plass i dag. I grunn ikke så rart. Innlegget mitt i går ble litt haltende. Ikke fikk jeg Gamle Gubben Grå til å blogge heller.  Vi var på grilling hos Datteren i går ettermiddag.  Hele kjernefamilien (5 stk. og god avstand) Det var hyggelig, hun har Dump-i-dals kuleste uteplass, og vi måtte sitte til lysene tennes.  Det var leggetid før vi kom hjem.

Men tilbake til Isabell Raad og skivebommen hennes,
Isabell hadde to innlegg i går.  Det første het “Skam dere SAS”.  For Isabell som tidligere i uka klaget over at det ikke var noen reiser denne våren, reiste i går til Stavanger sammen med moren sin, søsteren og to kollegaer. Og skal man til Stavanger finnes det ingen annen utvei, da må man i Isabells verden fly.  Og Isabells skjennepreken til SAS gikk ut på at flyet var stappfullt, ingen to meters avstand. I sin utbasunering over hvor forferdelig dette var, langet hun ut mot SAS som hun mente var et statseid selskap og derfor burde rette seg etter de pålagte smittereglene. Innlegget fikk 74 kommentarer.   Så syv timer senere måtte Isabell gå ut og forklare seg, og samtidig reklamere litt for Nelly.

Vel tilbake i Oslo konstaterer hun at hun kanskje skulle ha gjort litt mer research før hun publiserte forrige innlegg.  Solgte staten aksjene sine i SAS i 2018? Hvordan skulle Isabell ha fått med seg det?

Hun forklarer videre at hun leser alle kommentarene., noe annet ville det vel være dumt og innrømme. Og hun respekterer selvsagt både de som er enige med henne og de som er uenige. Det er vanskelig å vite hva som er riktig og galt i disse covid19-tider, men hun synes det er rart at de fyller opp fly og at man får lov til å sitte skulder ved skulder. Hun godtar at folk er uenige, men det er hennes mening.

Jeg skal ikke ha noen mening om det.  Jeg bare lurer på hva Isabell og gjengen hadde forventet seg da de bestilte flybillettene?  At SAS skulle sette opp et privatfly for Isabell og gjengen hennes? Jeg har hørt at privatfly har vært litt in i enkelte kretser, men jeg tror den populariteten sank litt denne uka når prisen kom frem i media. (Usikker på om Isabel, hvis hun leser bloggen min skjønner hva jeg hentyder til her.)

Til kritikken hun får for at hun dro med seg moren og søsteren på denne jobbturen til Stavanger, forklarer hun at de var en del av akkurat dette jobboppdraget, og derfor var de med.

Hun vil og at vi skal vite at det er ikke hun alene som har ansvaret for denne jobbturen.  Hun har kontrakter hun må forholde seg til. Det er ikke opp til henne å bestemme om denne turen skulle bli noe av eller ikke.

Hun vil og at vi skal vite at hun har avlyst mange andre jobbreiser, nettopp fordi  hun ikke ønsker å fly i disse dager. Hun mener at det ikke er forsvarlig å fly..  Men akkurat denne jobbturen var veldig viktig og derfor måtte hun til Stavanger. Det fantes ingen annen løsning enn å fly tur retur Stavanger.
Jeg må si at jeg er litt nysgjerrig på hva som kan være så Viktig i Isabell Raads arbeidshverdag at hun må fly til Stavanger sammen med 4 andre mennesker.  Og Isabell, det finnes andre fremkomstmidler enn fly ….

Noen ansatte i SAS har forklart henne i kommentarfeltet om sammenhengen mellom antall pasienter, økonomisk inntjening, fare for konkurser og derved tap av arbeidsplasser. Det har gitt henne mer forståelse.

Men hun forstår fremdeles ikke at det ikke var de pålagte 2 meter avstandene inne i flyet.  Hvorfor kunne ikke fly ha de samme restriksjoner som alle andre deler v samfunnet.  Så jeg vet ikke om hun helt forsto de kommentarene hun fikk om økonomi og inntjening, arbeidsplasser og konkurser.  Hun har nok heller ikke fått med seg konkursen i Norvegian, eller evner å se sammenhenger. Eller i så fall burde myndighetene gripe inn.
Isabell, hvor skal myndighetene ta alle pengene fra hvis de skal redde alle bransjer?  Hvem skal betale inn de skatter og avgifter som gjør at myndighetene har penger å dele ut?
Og når myndighetene har pålagt oss alle å unngå unødige reiser, hvorfor måtte dere tre søsteren din, moren din og du reise til Stavanger? Har ikke det noe med økonomi å gjøre?  Er det ikke så at hvis ikke du dro til Stavanger, ville ikke du få en viss pengesum (honorar, lønn) inn på konto?  Men ellers var det ikke noe i turen til Stavanger som var livsviktig for noen i hele verden. Altså en helt unødvendig tur.
Hvorfor kan ikke du forholde deg til de smittevernreglene som gjelder for alle oss andre?

Vel, nå må jeg tjene noe penger, derfor blir det reklameinnlegg i dag.

William Baxter//Persona by Marina Rinaldi//Ellos//DAY

 

 

8 kommentarer
    1. nå leser ikke jeg disse toppinnleggene ,men jeg leste hele ditt innlegg og jeg er helt enige med deg,vi må alle ta vår del av ansvaret og ikke kritisere ande ,noen må tener penger og jeg synes oppriktig synd i alle dei som drive fly og reiseliv ,frisører,fysioterapauter ja mange ,det skal noe til å få det til 100% på en trygg måte og samtidig tene nok til å kunne betjene alle sine utgifter samtidig ha noe å leve av selv,mange unge innfluensere har det enkelt i sin boble der dei tener store penger på å lage bloggionnlegg,kanskje dei selv skulle fått prøve seg ute på en arbeidsplass og få ansvaret for att økonominen gikk rundt :=)

    2. Jeg er forsåvidt helt enig i alle poengene dine her, men når det er sagt, så stusset jeg også over at de fulle flyene så ut til å ha kommet som julekvelden på kjerringa på helseministeren i går. Først nå som det hadde oppstått en tilsynelatende uforutsett situasjon, skulle regjeringen sette seg ned og lage en smittevernsveileder for flybransjen, men det er vel ikke akkurat rakettforskning å spå at det ville skje når man begynte å åpne opp samfunnet igjen? Så gjenstår det å se om det følger økonomisk kompensasjon med i kjølvannet, men det er uansett naivt å forvente at næringslivet skal pålegge seg selv tiltak som gjør at de taper penger i en allerede hardt presset situasjon. Det gjelder sannsynligvis også for statsbedrifter som blir målt ut i fra økonomisk lønnsomhet av staten selv, inkludert helseforetak, men det vet du mye mer om enn jeg.

      1. Jeg ser dilemmaet med fulle fly og fare for smittespredning. Men skulle man holde de strenge reglene som hindrer en hver smittespredning, måtte vi innføre portforbud og stenge ned samfunnet i enda større grad slik en god del land har gjort.
        Når man velger å åpne opp samfunnet gradvis slik vi gjør i Norge, tillater vi en økt fare for smittespredning i samfunnet. Sånn er det.
        Den økningen i fare for smittespredning er den prisen vi betaler for å ha et samfunn å vende tilbake til etter pandemien. En ting er store selskap som SAS, men det er og mange mindre firmaer som virkelig har fått denne pandemien som kniven på strupen.
        Staten, vi, har ikke penger til å betale krisepakker til alt fra SAS til puben på hjørnet.
        Viruset kommer til å herje en god stund til. Vi må være flinke til å vaske hendene og tenke litt på hva og hvor vi putrer fingrene. Hoste i papirlommetørkler eller albuen og holde oss hjemme når vi har symptomer på luftveisplager, selv om vi ikke er syke.
        Så får vi håpe at vi ikke får flere syke enn det helsesektoren klarer å håndtere på en forsvarlig måte. For det vil komme nye topper. Ekspertene spår nå sugust/ september som tiden for den største toppen. Jeg tror tallene vil begynne å stige før det. Forhåpentligvis ikke så mye.

    3. Kan man få gleden av å se kjerringa sjøl i de valgte klær fra Ellos? Link til klær som passer kjerring med mye vett i omkretsen gadde vært fint 😉 😁 Lenge siden jeg kom inn i str 38…. Tror sist det skjedde var jeg 11 år! ☔

      1. Ellos har faktisk mye fint i store størrelser 🙂 Jeg får ikke betalt engang for å si det men har handlet mye der når jeg var på mitt største 🙂

        De har faktisk mye treningstøy og turtøy i store størrelser som er behagelig til en ikke alt for gæren pris 🙂

    4. Sånn apropos Isabell Raad… mitt firma har stoppet _all_ reising, både via fly og lokalt for de ansatte…

      Tenker at en sånn kontrakt inneholder noen klausuler som man kan kikke på, og at alle er veldig innstilt på å gjøre det beste ut av situasjonen akkurat nå så det hadde vært mulig å gjøre noen grep for å slippe å reise…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg