Skogen som forsvant…

Vi gikk tur på kjente trakter i dag.  Likevel var det som om jeg gikk her for første gang.
Skogen jeg har luftet hundene i mange, mange ganger er helt forandret. Her kjente jeg hver sti og nesten hvert tre.  Men nå er alle trærne borte.   Det samme har skjedd med flere av mine nær-skoger det siste året.
Trærne må vike. Her skal etableres næringsvirksomhet. Byen brer seg utover.

Når jeg spør hvilken næring som skal etableres i de områdene jeg før luftet hundene og plukket sopp og bær, får jeg ikke noe svar.  Antakelig er det ingen som vet.  Alt man vet er at man legger til rette for vekst.

Vekst og utvikling.  Men er den riktige utviklingen alltid vekst?

Det ble en fin tur i ukjent landskap.  Utsikten er bedre når trærne er borte.  Men vinden blåser kraftigere, kulda får mer tak når trærne ikke lenger er der og luner mot vinden.

Hvis veksten ikke kommer, og næringsvirksomheten aldri blir bygget, tar naturen raskt skogen tilbake.
Jeg heier på naturen.  Den er sterkest, og vil alltid vinne til slutt.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg