Sneak peak på det ikke helt nyoppussede badet mitt…..

Man må lære av de beste.  Isabell Raad har atter inntatt førsteplassen på bloggtopplista, og jeg er skjøvet ned på en 46. plass. Isabell gir oss en sneak peak, første titt, på det nyoppussede badet i den leiligheten hun kjøpte for en evighet siden, men ennå ikke har flyttet inn i.  Så da gir jeg dere en liten titt inn på det ikke helt nyoppussede badet vårt.

Da vi flyttet inn i drømmehuset for 12 år siden fant vi ut dag 3  etter overtakelsen at vi MÅTTE pusse opp badet.  Det var ikke med i planen, men omfattende vannskader som viste seg bak våtromstapeten da vi rev den viste med all tydelighet at det var helt nødvendig.  De første tre månedene vi bodde her hadde vi ikke bad, bare gjestetoalett og vaskerom.  Vi dusjet på skole, jobb og hos venner og familie – og i gamlehuset.  For en familie på fem var det litt av en logistikk.  Oppussing av bad er dyrt. Huslånet måtte økes. Drømmen om nytt kjøkken ble satt på vent.

Jeg titta heller ikke inn på badet i løpet av de tre månedene håndverkerne holdt på. (selv om det kunne gå lang tid mellom hver gang vi så en håndverker).  Vi valgte det firmaet som sa de kunne starte først, og de startet til avtalt tid.  Vi burde lett etter de som kunne ferdigstille badet først.  Det gjorde vi tydeligvis ikke.
Da siste håndverker hadde forlatt heimen, gikk jeg inn på badet alene og lukket døra bak meg.  Tok det nye badet mitt i nærmere øyensyn. Badet var bra.  Det føltes utrolig bra å endelig ha fått et bad. Men det var langt fra perfekt. Lister som spriket og andre små-feil.  Men vi har et bad.  Småting kan rettes.

Isabell Raads er en drøm i hvitt marmor og med gull-vask og kobberdusj.  Virkelig glamorøst, og passer til dama.
Badet vårt er litt mer vanlig. Våtromsplater, steamdusj med fossefalldusj.  Luksus nok for meg.

Hvis du lurer på hva som står inne i stemdusjen, så er det teppet og putene fra terrassen som står der for å renne av seg og tørke litt opp før de blir båret opp på loftet.
Hvis du lurer på hvorfor vi har to søppelbøtter, spør Gamle Gubben Grå. Jeg har ikke giddet ta den krangelen. Den svarte søppelbøtta dukket opp en dag i slutten av forrige uke. Mulig den andre var full? (Vel innen neste helg er det atter bare en søppelbøtte på det badet….

5 kommentarer
    1. Funksjonelt og bra bad! Det eneste som var litt creepy var alt “blodet” i toalettet. Men det kommer sikkert fra den avsindige halloween-feiringa deres i hælja. Venter i spenning på forklaringen av den lille, sorte. Men det foregår akkurat som hos oss, overflødigheter blir bare borte… 😂

    2. Hæ?? Sover du enda? Her skulle jeg ha mitt daglige fix med Kjerringtanker 😣
      Gjør dagen din god

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg