Snø, kosthold og lengsel etter sol og varme.

Sitter her og titter ut på snøen og prøver å holde bloggen i gang.  Snøtunge graner og snøhauger høye som et vondt år er liksom ikke det jeg liker å feste blikket på nå. Det er midten av mars. Jeg vil ha vår.

Kanskje man bare skulle pakke snippesken og sette kursen mot sydligere strøk?
Etter å ha sjekket kontoen tror jeg kanskje jeg lar det være.

En tur til ishallen i Sjongslunden er det rom for. Og kanskje er det nå jeg skal ta turen. Jeg forstår at Ringerike står i fare for ikke å kvalifisere seg til å fortsette i den ligaen de er i i dag.

IS-hall, snø, strikkeluer og snømåking. Jeg synes jeg ikke har gjort annet enn å sutre over vinter på denne bloggen i hele år. Og det verste er at det er jeg ikke alene om. Det virker som om vinteren har bitt seg fast over hele landet og at nesten samtlige bloggere skriver om snø og snømåking.
Det finnes selvsagt de som ser positivt på det og, men de er i mindretall.

Ikke Stina da. Stina sitter i undertøyet sitt og snakker om 10 tips om matbytter hun har gjort for å holde seg bedre i form.
Jeg reagerer på “advarselen” som er skrevet med liten skrift.

PS; om du sliter med spiseforstyrrelser, og / eller ikke vil se snakk om hvor mange kalorier som er i mat, er ikke dette innlegget noe for deg. 

Ikke det at jeg sliter med spiseforstyrrelse eller er opptatt av å telle kalorier, men tror du en slik “advarsel” med liten skrift stopper de som virkelig sliter med spiseforstyrrelser? Tror du ikke at 6 bilder av en nydelig lettkledd Stina trigger ønsket om å bli slank og vakker mer enn “advarselen” stopper de?

Jeg er litt opptatt av ernæring, og ikke minst av alle de “fikse ideene” som brer om seg. Man kan jo snart ikke be folk hjem til seg fordi alle går på en eller annen selvkonstruert diett.  Så derfor vil jeg ta for meg disse matbyttene til Stina, men for at dette innlegget ikke skal bli for langt vil det komme i et eget innlegg.
Vi kan jo ikke glemme helt resten av bloggtopplista fordi om vi begynner å snakke om mat og kosthold.

Her er det jo så mye annet interessant å kommentere. Som en ukemeny, eller forkjøla folk som ikke gir opp men står på. Andre har kjøpt seg en grønn plante, ja det er utrolig hva som rører seg på bloggtoppen.

Atter andre har gått tur.
Jeg blir inspirert når jeg ser flotte, bare skogsveier. Men så kaster jeg et blikk ut av vinduet og ser snøkaoset som råder utenfor her. Dørstokkmila blir høyere enn snøhaugene for meg for tiden.
Jada, jeg skal gå en tur med Charlie Chihuahua når han våkner, men fremdeles ligger han godt nedgravd i dynehaugen inne på soverommet.

Nok en ukemeny. Den der du ungår de “livsfarlige” karbohydratene. Skal skrive mer om de i innlegget som kommer senere i dag.

Det er ikke bare jeg som har fått nok av vinteren leser jeg. Når selv sindige Finnmarkinger lengter til Spania, ja da har vinteren vart litt vel lenge.

Synes du kanskje ikke temaene på bloggtoppen er så spennende? Det går jo for det meste i snø, lengsel etter vår og matprat. Da skal du vite at det finnes en blogger høyt der oppe, helt øverst på bloggtoppen. Med sine 33.473 sidevisninger er han i en klasse for seg. Hva han skriver om? Pølselapskaus!!
Pølselapskaus er altså det folket vil ha. Jeg tror jeg har noen rester i fryseren.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg