Som man spør får man svar….

Kokkejævel har spørsmålsrunde på bloggen sin.  Han stiller spørsmålene og ønsker at leserne skal svare.  Egentlig en relativt genial ide. De gir selvsagtklikk.  Og ikke minst kommentarer. Jeg kommenterer ikke inne hos kokken.  Vet jo at leserne mine heller vil lese om meg her på min blogg enn inne på Kokkejævel sitt kommentarfelt. Så her er Kokkejævel sine spørsmål og mine svar.

  1. Står du når du tisser?
    Nei. Enhver kjerring med respekt for seg selv sitter og tisser.
  2. Hvor gammel er du?
    53 år, 9 måneder og 21 dager
  3. Nei, helt seriøst, vær ærlig!
    Jeg er alltid helt ærlig.
  4. Har badevekten din huggskader etter øks?
    Nei, men den nekter å gi meg svaret på hvor mye jeg veier. 
  5. Er du et kattemenneske eller et hundemenneske?
    Hvorfor må man velge? Er vel mer kattemenneske, men har 2 hunder og ingen katt.
  6. Har du prøvd noen av mine oppskrifter?
    Ja, opp til flere. Og det meste var veldig godt!
  7. Syns du jeg er kjekk?
    Sorry, nei. Men du har helt sikkert dine gode sider. Du vet utseende er ikke alt….
  8. Hæ, kaller du meg feit?
    Jeg sa ikke at du var feit. Men siden du selv nevner det…
  9. Har du en utdannelse?
    Har både utdannelse og dannelse
  10. Er du gift?
    Ja, jeg er gift med Gamle Gubben Grå.  Vi kunne feire sølvbryllup i fjor.
  11. Hvorfor ble du skilt?
    Jeg er ikke skilt. Gubben har merkelig nok klart å holde ut med meg i snart 26 år.
  12. Kunne du vært sammen med en av samme kjønn?
    Sikkert, hvis jeg hadde blitt forelska i noen av samme kjønn.
  13. Hvor mye tjener du i året?
    Alt for lite.
  14. Hva mener du med “alt for lite”?
    Langt under det jeg er verdt! 
  15. Hva er pinkoden på bankkortet ditt?
    Regner med du vil ha nummeret på Visa-kortet også?
  16. Hva skjer 27. mars 2021?
    Vi kan feire 120 års dagen til Carl Banks.
    Det er 80 år side angrepet på Pearl Harbor. Det vil sikkert bli markert

Sånn, nå har jeg svart pliktoppfyllende på Kokkejævels spørsmål.   Så her kommer mine spørsmål til Kokkejævel og alle dere andre.

  1. Har du en kurvstol på trammen?
  2. Hvor gammel skulle du ønske du var?
  3. Når var ditt beste år?
  4. Hvorfor har du badevekt?
  5. Er du et godt menneske?
  6. Har du badet i et stille skogstjern?
  7. Hvorfor leser du Kjerringtanker?
  8. Er du opptatt av vekta til andre mennesker?
  9. Har du et godt hjerte?
  10. Har du folk som bryr seg om deg?
  11. Hvordan ble du det menneske du er i dag?
  12. Hva setter du mest pris på ved en partner eller god venn?
  13. Hva er dine beste egenskaper?
  14. Hva er du mest fornøyd med ved deg selv?
  15. Hva er lykketallet ditt?
  16. Hva skjer 19. juni 2020 klokka 15.30?

Gleder meg til å lese svarene deres.

 

15 kommentarer
    1. 1.Nei, ingen kurvstol
      2. Er faktisk fornøyd med den alderen jeg har. Er 54, snart 55.
      3. Mitt beste år er alltid der jeg til enhver tid befinner meg.
      4. Fordi jeg av og til ønsker å se hvor det bærer hen.
      5. Ja, det mener jeg.
      6. Nei, dessverre
      7. Fordi Kjerringtanker har en fantastisk måte å reflektere over Sister innlegg til den som ligger på 1.plass.
      8. Nei, kunne ikke bry meg mindre.
      9. Ja, det håper jeg.
      10. Ja, heldigvis
      11. Et resultat av oppdragelsen mine foreldre ga meg, samt endel utfordrende erfaringer gjennom livet.
      12. Godt humør, lojalitet og evne til å kommunisere.
      13. Jeg er tålmodig, og en god lytter.
      14.Jeg er fornøyd med det jeg har oppnådd utdanningsmessig. ( mellomfag i musikk og mastergrad i spesialpedagogikk og tilpasset opplæring, som videreutdanning til min allmennlærerutdanning)
      15. Lykketallet mitt er 4.
      16. 19. Juni 2020 kl. 15.30 har jeg jammen meg begynt min 8 uker lange avspasering og sommerferie.

    2. 1. Har ikke kurv stol på trammen, men lurer på å skaffe meg en sånn 🙂
      2. Har ikke ønske om en annen alder, enn 53
      3. Så mange å velge mellom, mulig det kommer neste år 😉
      4.Vet ikke, trur en av ungene har kjøpt den, mens dem bodde heime
      5.Ja, det mener jeg. Deler ut klemmer ( uten om koronatiden) og gode ord til de som jeg møter. Har alltid tid til en som trenger og stiller opp og hjelper der det trengs <3
      6. Nei
      7. Det er en god underholdning, mange gode skratter. Og mange gode meninger.
      8.Nei, det bryr jeg meg ikke, det er ikke den som teller.
      9.Ja, friskt og godt og veldig stort 😉
      10.Ja, både barn og barnebarn og ikke minst mange gode venner. Som både bryr seg og stiller opp om jeg trenger hjelp og støtte og gode samtaler .
      11. Jeg ble det menneske som jeg er pga min barlast, min oppvekst og mitt nær miljø som har formet meg. Og jeg har lært av mine feil som jeg har gjort. Og sett vekst av det gode som jeg har gjort og det som andre har gjort mot meg på både godt og vondt.
      12. Har godt humør,( liker ikke mennesker som surker og klager mye). er åpen og ærlig. God og snill og kan streke en hånd til dem som sliter rundt seg. En som man kan ha den dype samtalen med, og jan være enig om at vi er uenig.
      13.En god lytter, godt humør. Er flink med håndarbeid. Skal jeg gjøre noe så er det ordentlig og ingen slurv.
      14. Humøret og latteren.
      15. 4
      16. Da er det helg og ferie

    3. Nå skal jeg jammen svare deg, så du får litt moro også! 😂

      Har du en kurvstol på trammen? Har ikke verken kurvstol eller tram.
      Hvor gammel skulle du ønske du var? 42. En fin alder!
      Når var ditt beste år? Jeg forsøker å gjøre hvert år til mitt beste år.
      Hvorfor har du badevekt? Fordi Sørensen insisterte. Han bruker den heller ikke mer…
      Er du et godt menneske? Har nok noe agg og protest i meg, men jeg er i bunn og grunn god.
      Har du badet i et stille skogstjern? Nei! Bader kun i sjø, og ikke i Norge i det hele tatt. Altfor kaldt!
      Hvorfor leser du Kjerringtanker? Fordi hun har snert, kan være informativ og er opptatt av samfunn og mennesker.
      Er du opptatt av vekta til andre mennesker? Nei!
      Har du et godt hjerte? Det har jeg!
      Har du folk som bryr seg om deg? Jeg er så heldig, ja.
      Hvordan ble du det menneske du er i dag? Gjennom lutring, medgang og motgang gjennom livet.
      Hva setter du mest pris på ved en partner eller god venn? God humor, lytteegenskaper og respekt.
      Hva er dine beste egenskaper? Jeg har oversikt der andre fokuserer på detaljer. Jeg ser etter det gode i alle mennesker.
      Hva er du mest fornøyd med ved deg selv? At jeg klarer å vedlikeholde helsa mi, sånn noen lunde, og at det er mer å strekke seg etter. Dermed blir jeg aldri ferdig med det.
      Hva er lykketallet ditt? 31
      Hva skjer 19. juni 2020 klokka 15.30? Da har jeg frisørtime.

    4. 1. Har du en kurvstol på trammen?
      * Nei, det er dessverre ikke plass til det. Hadde en på balkongen tidligere, men den morknet etterhvert bort. Men det hender jeg tar med meg gyngestolen ut på balkongen.
      2. Hvor gammel skulle du ønske du var?
      * Jeg synes den alderen jeg til enhver tid har er grei nok. Har ikke noe ønske om å skulle “begynne på nytt” på et eller annet tidspunkt, eller plutselig bli eldre enn jeg er.
      3. Når var ditt beste år?
      * Umiddelbart vil jeg si det er i år, pandemi og alt slikt til tross (eller kanskje på grunn av …? Hm, må visst tenke litt på det…).
      4. Hvorfor har du badevekt?
      * En gang i tiden var det viktig for meg å passe på at vekten ikke gikk opp. Siden har den bare stått der. Sist jeg prøvde den LO den til meg. Jeg har ikke brydd meg om å skifte batteri.
      5. Er du et godt menneske?
      * Prøver så godt jeg kan å være det.
      6. Har du badet i et stille skogstjern?
      * Ja! Mye bedre enn å bade i havet. Men bader ikke lenger, det er alt for kaldt.
      7. Hvorfor leser du Kjerringtanker?
      * Damen har innsikt, og snert, og skriver ærlig og oppriktig. Har stor kunnskap, og ønsker å gjøre samfunnet bedre. Å lese Kjerringtanker er dagens høydepunkt etter alle avisene. Desidert den beste blogg jeg har vært borti.
      8. Er du opptatt av vekta til andre mennesker?
      * Overhodet ikke.
      9. Har du et godt hjerte?
      * Jeg håper andre synes det.
      10. Har du folk som bryr seg om deg?
      * Ja, både familie og venner.
      11. Hvordan ble du det menneske du er i dag?
      * Herdet gjennom motgang og medgang. Alltid vært bevisst på at ikke f..n om noen/noe skulle knekke meg.
      12. Hva setter du mest pris på ved en partner eller god venn?
      * Evnen til å lytte, ikke bare forberede sitt svar mens andre snakker. Ærlighet. Respekt. Godt humør.
      13. Hva er dine beste egenskaper?
      * Evnen til å tie med det jeg blir betrodd. Det har ført til at mange har snakket med meg om ting de ikke ville sagt til andre.
      Har ikke autoritetsangst. Jeg respekterer en person på grunn av det vedkommende gjør/den han/hun er, ikke på grunn av tittel eller stilling. Ser mulighetene i det andre kaster frem som en vill idé, så får vi i fellesskap gjennomført det.
      14. Hva er du mest fornøyd med ved deg selv?
      * At jeg har lyktes med å oppdra mine barn til gagns folk.
      15. Hva er lykketallet ditt?
      * Har ikke noe lykketall. Forsøker å gjøre hver dag så lykkelig som mulig, uten å skjele til hvilken dato det er.
      16. Hva skjer 19. juni 2020 klokka 15.30?
      * Sannsynligvis spiser jeg middag da.

    5. Jeg har to kurvgyngestoler på terrassen. Elsker de. De er i kunstrotting så de morkner nok ikke. 2020 er et spesielt år. Kanskje blir det også et godt år nettopp som du sier på grunn av pandemien. Jeg badet masse i fjor. Håper å gjøre det i år og. Men er redd det er litt kaldt ennå i skogstjernet mitt.

    6. Hehe, gode svar til kokken, Brit 🙂

      Mine svar til deg:

      1. Har du en kurvstol på trammen?
      Ja, to stk. Men de er pappas, lånt til styling før fotografering til salg av huset. Siden har de blitt stående, gitt.

      2. Hvor gammel skulle du ønske du var?
      Jeg kunne gjerne vært midt i 40-årene igjen. Da var jeg fortsatt frisk og sprek. Men prøver helt ærlig å ikke tenke sånn. Bedre å leve i nuet.

      3. Når var ditt beste år?
      2012. Litt singel og glad først, og så traff jeg mannen i mitt liv i juni.

      4. Hvorfor har du badevekt?
      For å kunne ta grep når det går helt over styr. Og det har det gjort mange ganger i løpet av livet…

      5. Er du et godt menneske?
      Kunne helt sikkert vært bedre! Jeg er kanskje litt for brutalt ærlig noen ganger, men jeg gjør så godt jeg kan og stiller opp for venner og familie når de trenger meg. Mulig jeg hadde vært et enda bedre menneske om jeg tok bedre vare på meg selv…

      6. Har du badet i et stille skogstjern?
      Nei! Det synes jeg er litt skummelt, faktisk. Men jeg har badet i fjellvann, – det er nydelig.

      7. Hvorfor leser du Kjerringtanker?
      Fordi hun er klok, morsom og reflektert.

      8. Er du opptatt av vekta til andre mennesker?
      Både ja og nei. Jeg tenker det er viktig å ikke være altfor tynn eller altfor tjukk for helsas skyld, men jeg har for lengst sluttet å dømme folk utifra utseende. Det er så mange bra folk i verden, uavhengig av form, farge, religion og kultur.

      9. Har du et godt hjerte?
      Ja, det tror jeg. I hvert fall menneskelig sett. Medisinsk, vet jeg ikke. Burde jeg sjekke det?

      10. Har du folk som bryr seg om deg?
      Ja, heldigvis!

      11. Hvordan ble du det menneske du er i dag?
      Jeg vokste opp med min søster med downs syndrom, og jeg tror hun har hatt den største påvirkningen på hvordan jeg ser på livet i dag.

      12. Hva setter du mest pris på ved en partner eller god venn?
      Humor, at han er hel ved og klok.

      13. Hva er dine beste egenskaper?
      Hm, jeg er til å stole på, ganske morsom, ærlig og sosial.

      14. Hva er du mest fornøyd med ved deg selv?
      At jeg er sosialt intelligent. Tilpasser meg lett de fleste situasjoner.

      15. Hva er lykketallet ditt?
      Har ikke noe lykketall.

      16. Hva skjer 19. juni 2020 klokka 15.30?
      Da kjører jeg min splitter nye e-Golf hjem fra bilbutikken!

    7. Takk for svar. Jeg tror ikke du bør undersøke hjertet. En frisk pasient er bare en pasient som ikke er godt nok undersøkt…..Slipper man først legene er det ikke godt å vite hva de finer.
      Føler man seg frisk, tror jeg ikke man skal undersøke alt som muligens kanskje kan være galt.
      Å, Ny bil!!!! gratulerer. Det blir gøy å hete den på fredag.

    8. Dette var interessant, jeg har valgt å svare i egen blogg, for dette må videreføres. Innlegget kommer i kveld, jeg må bare finne noen passende bilder å hekte på.

    9. Har du en kurvstol på trammen? Nei, men skulle gjerne hatt det
      Hvor gammel skulle du ønske du var? Det kommer helt an på humør og dagsform – noen ganger yngre og andre ganger eldre
      Når var ditt beste år? Jeg var ganske fornøyd med livet da jeg gikk i siste klasse av ungdomsskolen. Stor nok til å bestemme det meste selv og fremdeles for ung til å måtte ta ansvar for så mye mer enn egen skolegang
      Hvorfor har du badevekt? Den har jeg avskaffet for lenge siden, men savner den til å veie bagasjen for å unngå overvekt på fly
      Er du et godt menneske? Det kommer helt an på øyet som ser, men jeg prøver iallfall så godt jeg kan
      Har du badet i et stille skogstjern? Ja, og syntes det var skuffende gjørmete
      Hvorfor leser du Kjerringtanker? Fordi temaene du tar opp interesserer meg
      Er du opptatt av vekta til andre mennesker? Nei, syns folk flest er altfor vektfokuserte
      Har du et godt hjerte? Det er iallfall mye viktigere for meg enn en pent utseende, så jeg håper det
      Har du folk som bryr seg om deg? Ja, heldigvis
      Hvordan ble du det menneske du er i dag? Det er en lang historie på godt og vondt
      Hva setter du mest pris på ved en partner eller god venn? Evnen til å se seg selv utenifra
      Hva er dine beste egenskaper? Tja, si det? Kommer sikkert an på hvem du spør, men jeg har fått høre at jeg er interessert i andre mennesker og inkluderende
      Hva er du mest fornøyd med ved deg selv? Det kommer an på prioriteringene til enhver tid, men utholdenhet er kanskje en av de egenskapene jeg er mest stolt av fordi det koster mest – jeg lar meg ikke så lett avlede når jeg først har bestemt meg for noe
      Hva er lykketallet ditt? 4
      Hva skjer 19. juni 2020 klokka 15.30? Da har jeg akkurat avsluttet en telefonkonsultasjon

    10. Har du en kurvstol på trammen?
      -nei, men til store benker i hagen
      Hvor gammel skulle du ønske du var?
      -42
      Når var ditt beste år?
      2014,da vi flyttet.
      Hvorfor har du badevekt?
      -for å plage meg selv?
      Er du et godt menneske?
      -det håper og tror jeg at jeg er
      Har du badet i et stille skogstjern?
      -ja
      Hvorfor leser du Kjerringtanker?
      -du er kul! Og så digger jeg at det er flere som blir lei av kokkejævelen🤣
      Er du opptatt av vekta til andre mennesker?
      -hvorfor i alle dager skulle jeg være det? De må jo bære den selv uansett om de er tykk eller tynn.
      Har du et godt hjerte?
      -jada, det banker jevnt og trutt hver eneste dag
      Har du folk som bryr seg om deg?
      -Mange💕
      Hvordan ble du det menneske du er i dag?
      -livet jeg har levd, og arven fra foreldrene mine.
      Hva setter du mest pris på ved en partner eller god venn?
      -ærlighet.
      Hva er dine beste egenskaper?
      -glad i folk, masse humor og en passe dose folkeskikk.
      Hva er du mest fornøyd med ved deg selv?
      -at jeg er meg selv
      Hva er lykketallet ditt?
      -6
      Hva skjer 19. juni 2020 klokka 15.30?
      -du gikk på ferie, jeg startet arbeidshelga mi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg