Sommerkveld på trammen

Vi datt ned i hver vår kurvstol på trammen, Gamle Gubben Grå og jeg. Middagen var fortært. Gubben tok en røyk og jeg koste meg med resten av flaska med “sommerfugler” fra fredagskvelden.

Charlie Chihuahua knurrer lavt til “Late Kai den andre” for enkelthet kalt “L.an.” så slipper vi å krangle om navnevalget. “Late Kai den andre” er vår, eller Gamle Gubben Grås, nyinkjøpte robotgressklipper. Den har overtatt etter “Late Kai den første” som bodde her sommeren 2012.  Vi har aldri hatt så fin plen her I Drømmehuset som det året. Desverre hadde noen (Gamle Gubben Grå hevder meg) kastet lappen med koden for å få det stikkes late draget i gang da vi startet sommersesongen 2013.

Vi klarte aldri å få den i gang igjen til tross for hjelp  fra så vel forhandler, lokale hackere og andre med mer eller mindre teknisk innsikt. Det skal ikke stikkes under en stol at det har vært noen diskusjoner rundt temaet de siste årene. Og jeg har påtatt meg ansvaret for muligens å ha kastet lappen med 5 hånfskrevede tall på som noen så fornuftig hadde lagt I kurven med stearinlys.  Jeg mener hvem andre her I huset er i stand til å kaste noe som helst?

“Late Kai den første” er nå historie.  Robotgressklipper er en kjekk oppfinnelse. Det var I grunn hett nok ute om jeg ikke startet en heftig debatt om denne nyinvesteringen.  Lørdagsroen senket seg.

 

7 kommentarer

Siste innlegg