Størst av alt er kjærligheten…..

Nummer 9 på bloggtopplista i dag.  Og nei, jeg er ikke så veldig opptatt av denne klatringen på bloggtopplista som  mange av dere tror.  Lever godt med en niendeplass jeg. Men nå glemmer vi meg og tar for oss de virkelig toppbloggerne.

Andrea Sveinsdottir på 5. plass.  Hun brukte den flotte vårhelgen vi har hatt her på Østlandet til å male både sin egen og en venninnes leilighet.
Kjeder du deg en dag, Andrea, har jeg og et par rom som kan trenge litt ny maling..

I tillegg har hun slukt en serie på Netflix.  Den handler om to venninner som har vært venninner fra ungdomsårene og langt opp i voksen alder.
Jeg har tre slike venninner. Ei jeg har hatt fra barneskolen. Ei som dukka opp i livet mitt på ungdomsskolen og ei som først ble en viktig del av livet mitt da vi gikk på gymnaset.  Vi var ei til, men hun er død.
Jeg vet ikke om jeg hadde likt om livene våre ble til en TV-serie, men jeg humrer for meg selv og vet om en del episoder som helt klart hadde hatt underholdningsverdi i et slikt konsept.

På fjerde plass har vi Mat fra binnen av.  Hun gir oss som vanlig en ukesmeny slik hun gjør hver søndag.
I dag gjør jeg noe jeg ikke har gjort før.  Jeg klikker meg inn på oppskriftene.
Og vet dere hva?
Hun ber også folk om å vippse henne for å bruke oppskriftene hennes, slik som jeg har kritisert Kokkejævel for de siste ukene.
Og det er ikke hun som har hermet etter kokken, jeg finner denne teksten på oppskriftsinnlegg som er flere år gamle.
I motsetning til Kokkejævel som ber om to kroner, ber Mat fra bunnen av leserne om å vippse det de mener oppskriftene er verdt.
Og hva er egentlig en oppskrift verdt? Helt vanlige oppskrifter som sidefleskgrateng. Noe en hver husmor på 70-tallet fint kunne mekke sammen uten oppskrift.   Ville det i grunn ikke være litt fornærmende og vippse 2 kroner?
Hvis Kokkejævel er frekk, så er kanskje Mat fra Bunnen av frekkere – og hun har vert det lenge!

Men la oss nå legge det trivielle bak oss. Glem mat og kjedelige TV-serier.  Resten av dette innlegget skal vies til kjærligheten – og de tre bloggerne på toppen av lista som på hver sin måte er opptatt av den.

På tredje plass ar vi Mette Ask.
I dag klokka 17.30 lander hvis alt går etter planen ektemannen hennes på Flesland og de kan begynne livet sitt sammen  med  14 dager i karantene.
Fra ikke å ha sett hverandre på 7 måneder til å være sammen døgnet rundt i 14 dager kan overgangen bli stor.
Jeg ønsker dem lykke til. Pust med magen og husk på at det er lov og gå tur- også alene…

Ida Wulff på andreplass er i en annen form for lykkerus.
Albert, sønnen deres har nettopp blitt født. Gratulerer!! Hun er i ammebobla og man kan si mye om den første tiden med første barn, men det er mye kjærlighet i den perioden. Mye følelser.
Da må jeg vel si “Lykke til!” her og.

Kokkejævel er på 1. plass også i dag.  I går spurte han om hva leserne mente at han skulle gi i morgengave til sin fremtidige hustru.  Og leserne lot seg ikke be to ganger. Her ramla det inn forslag på alt fra travhester, via bil og sykkel med barnesete til vadestøvler og ny fluefiskestang. Kreativiteten var stor.

Jeg har ingen konkrete forslag å komme med, men to små tips til Kokkejævel kan jeg jo ikke la være å komme med.

For det første. Gi noe personlig. Noe du tror hun blir glad for, og som viser at du ser henne. I mine øyne er kanskje forslaget med personlige strikkemarkører bedre enn det første og flotteste smykke hos gullsmeden.

For det andre, samme hva du velger. Når Kjærest blir blank i øynene og ser på deg med et forelsket blikk etter å ha mottatt gaven, ikke si at du spurte på bloggen hva du skulle gi og fikk dette supre trikset. Jeg tror det fort kan ødelegge litt av stemningen.

Hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag?  Vel, jeg har ingen planer om å kjøpe morgengave, ikke er det noe ammetåke her heller. Gamle Gubben Grå har jeg delt hus og hjem med i over 30 år. Jeg gidder ikke se på serier.

Da må det bli mat. Så i dag skal dere få et innlegg om mat.

 

 

 

7 kommentarer
    1. Jeg må arrestere deg litt her. Mat fra bunnen ber ikke om penger i den forstand, hun sier vel at dersom vi ønsker å vippse, så setter hun pris på det. Det er vel litt anderledes enn Kokken.
      Hun har masse gode oppskrifter, særlig liker jeg gjærbaksten hennes. Og det å drive en slik matblogg er nok ganske mye jobb, folk spør om så mangt, og de venter svar.

      1. Jeg tror nok Kokkejævel også legger en god del arbeid ned i bloggen og oppskriftene sine. Hans tigging med trusler er jo en humoristisk vri for å få folk til å få dårlig samvittighet for å bruke oppskriftene.
        Jeg synes setningen på Mat fra Bunnen sin side får den samme virkningen. Bortsett fra at jeg fort ville vipse mer enn 2 kroner for ikke å virke kjip.

        1. Enig. Har tenkt det samme, ville aldri falt meg inn å vippes 2 kroner ut fra den kommentaren. Om jeg skulle. vurdert å vippes noe så hadde det kanskje blitt mer i sjiktet 20-40 kr.
          Tror det ligger mye arbeid i mange blogger. Om det skulle være utgangspunktet så bør jo du også kjerringtanker ta litt betalt per blogginnlegg 😉

    2. Noen ganger føler eg at eg har Strikkeservice hjelp 24/7- eg har lagt opp til det selv, men helt ærlig? Eg kunne vel aldri tatt betalt for det, mulig eg er dum…?

    3. Så herlig å lese om dine meninger om toppbloggere og jeg lo til tårene rant.
      Jeg liker deg og din gamle gubben grå. Høres ut som dere er et kjærlig par:)
      Gjennom innleggene dine har jeg faktisk begynt å lære om dem og har også begynt å følge med.
      Ja, du får virkelig sagt det:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg