Svarer på spørsmål

I dag var det Andrea Sveinsdottir som hadde spørsmålsrunde, så jeg stjeler frekt hennes spørsmål og svarer på de.

Hvordan får du så mye volum i håret?

Ha-ha-ha. Jeg volum i håret?? Jeg har tynt pistrete hår med rett-ned-krøller.  Det finnes ikke volum overhode i dette håret her.  En halvskalla gammel gubbe har mer volum i håret sitt enn meg! (Og da snakker jeg ikke om Gamle Gubben Grå, for han er langt fra halvskallet men har fremdeles en fin hårmanke litt stri Men fyldig og flott.)

Trives du på Vågård?

Ja.  Noe av det lureste vi har gjort var å flytte tilbake til Ringerike og kjøpe Drømmehuset.

Du har snakket om at du vil spare penger i januar og lever på budsjett, hva gjør du for å spare penger?

Kan jeg overhode ikke husket å ha sagt!  Jeg har alltid hatt en bohem-økonomi.  Rik i dag, blakk i morgen.
Eller det er slik jeg humoristisk har sagt det når folk ikke skjønner hvorfor det innimellom har vært litt tomt på kontoen min den siste uka før lønning.
Men sannheten er at det ikke alltid har vært like lett og mesteparten av tiden ha levd på en radiograflønn.  Gamle Gubben Grå har vært mye uten arbeid i de årene vi har delt.
Økonomien er bedre nå.  Ungene er store og økonomisk uavhengige av oss. Vi har betalt ned på huslånet OG Gamle Gubben Grå arvet en slant etter en ugift onkel nå rundt juletider. Så ja det er mulig det er igjen penger på konto når lønningsdag kommer i februar.

Leve på budsjett har vi aldri gjort, men jeg har til enhver tid oversikt over hvor mange penger jeg har på konto og hvor mange dager det er igjen til lønning.

Har du hatt kjærlighetssorg noen gang?

Som de fleste andre har jeg opplevd kjærlighetssorg.  Det er lenge siden nå, jeg har vært sammen med Gamle Gubben Grå i over 30 år.  Men jeg husker hvor utrolig vondt det er,.

Husker17 år gamle meg som brøyt tørrkvist av ei gran mens tårene svei bak øyelokka.  Han jeg var så utrolig forelska i hadde blitt sammen med ei anna ei.  Og det hadde nettopp blitt fortalt i speidergjengen på tur.  Ja, han var en av speiderne, men var ikke med på turen fordi han var sammen med sin nye kjærlighet.
Det gjorde ikke saken noen bedre enn at alle de andre så på oss som et par, og bombarderte meg med spørsmål om når det var blitt slutt.  Jeg visste ikke noe før kammeraten fortalte det der rundt leirbålet.

Husker 20 år gamle meg som stengte meg inne på hybelen i Kongsberg og røyka 10 Prince om dagen, jeg som vanligvis ikke røyka.  Min store flamme den gang ville ikke være sammen med meg lenger.  Det var ingen andre.  Han ville bare være fri i stedet for å være sammen med meg.
Det tok meg ei uke før jeg åpnet vinduet, luftet ut røyken, vasket ned hybelen og stumpet røyken for godt.  Klar til å gå videre i livet.  Det var en eksamen som ventet.

Husker og 23 år gamle meg som ved min umodne studenttankegang ødela forholdet til en som betydde så utrolig mye for meg.
Jeg var utrolig mye klokere da jeg noen måneder senere ble sammen med Gamle Gubben Grå.

Hvordan går det med Charlie?

Det går fint med Charlie, han ligger borte i senga si og sover.

Har du noen tips til å spare penger?

Ja. Bruke mindre enn du tjener.
Så enkelt, og så vanskelig.
Men konkret.  Sjekk ut Finn før du kjøper nytt av møbler etc. Gå på loppemarked og bruktbutikker. Men ha en klar formening om hvilke stil du ønsker. Mal, trekk om og fiks så farger matcher det du ønsker å ha.

Hva tenker du om influensere som reiser til utlandet midt i en pandemi?

Jeg svarte på det i går.
De er hjernedøde, egoistiske, bortskjemte vesener og jeg håper de har bestilt enveisbillett!

Har du og Gamle Gubben Grå hatt pause i forholdet?

Et samliv går ikke knirkefritt i 30 år.  Om vi ikke har hatt direkte pauser har vi innimellom vært nødt til å ta forholdet opp til vurdering.  Vi er to relativt ulike mennesker med ulik bakgrunn, ulike verdier og ulikt temperament.  Jeg tror de fleste som kjenner oss godt synes at det er litt rart at vi to har klart å holde sammen
Men det har vi, og forholdet blir faktisk bare sterkere og sterkere.  Føler vi har en ny glansperiode nå.

Hvorfor selger dere bilen?

Hæ??? Har noen lagt ut Lille Bille til salgs?  Eller er det Gamle Gubben Grå som selger bilen sin?  Så vidt jeg vet har vi ikke noen planer om å selge noen bil….

I hvilken del av Ringerike  ligger Drømmehuset i og har du tips til områder til en som vil kjøpe på Ringerike?

Drømmehuset ligger på Vågård. Like utenfor byen retning Fagernes.
Ringerike har noe for de fleste, så det er vel litt avhengig av hva du ser etter, og hvilken prisklasse du liksom sikter i mot.
Vil du bo urbant og midt i smørøyet hadde jeg gått for Brutorget eller Sentrumskvartalet.
Flotte by-villaer på Løkka og Helgesbråten.
Landlige leiligheter på Sokna og Hallingby.
Billig og relativt sentralt med mye idyll, Hen.  Gamle hus med sjel langs elva fem minutters kjøring fra byen.
Entusiastisk barnefamilie med sansen for det gode liv og dugnadsånden intakt Åsa!
Min barndomsdal.  Her startet de egen barnehage, har lokal matbutikk som overlever fordi den er Norges største netthandel på snus. Har og et godt utvalg av øl – i tillegg til vanlige kolonialvarer.  Selvsagt Søndagsåpen.  Butikken er ikke større enn ei såkalt Brustad-bu.  Da skolen ble nedlagt for noen år siden be den gjenåpnet som Montesorri-skole etter et års stenging.

Hvem lager mest mat hjemme hos dere?

Jeg tror vi lager omtrent like mye mat.
Men Gamle Gubben Grå er desidert best på kjøkkenet.  Han er jo faglært kokk med mange års erfaring gra restaurantbransjen.

Hva har du på deg når du løper ute nå?

Ingenting.
Eller det blir jo litt feil.  Jeg svarte ingenting fordi jeg ikke ville finne på å løpe ute nå. Eller ved noen annen tid av året for den sags skyld.
Ser du meg løpe bør du gjøre det og, for da er det noen som er etter meg.

Har du vurdert å lansere noe eget slik som mange influensere gjør?

Tror du må vente lenge på Kjerringas hudpleieserie….
Men hva med kokebok?  Enkle retter fra Gamle Gubben Grå og Kjerringas kjøkken?
Kom gjerne med forsag på hva slags spinn-off produkter du kunne tenke deg fra denne bloggen

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg