Tålmodighet er ikke min sterke side….

Monica skriver at hun blir gal av å vente. Hun sitter hjemme og venter på en som skal hjelpe de med noe. Tiden de har avtalt er passert for over en time siden, snart halvannen. Monica har min største forståelse. Sånt blir jeg relativt utålmodig av, og i grunn litt sur. Eller ikke litt sur, det er nok mer riktig å si at jeg blir skikkelig forbanna.

Det at folk har så liten respekt for andres tid at de lar de sitte og vente er noe som virkelig irriterer meg. Jeg kjenner blodtrykket stige bare jeg tenker på det. Det er så respektløst over andre og andres tid. Hvem tror de de er som kan bruke andres tid på en slik måte?

Denne påstanden overrasker nok en del familie og venner, ja noen vil kanskje til og med le høyt. Jeg tror vi er kjent for å komme litt sent til fester og andre treff. Men det er vi og ikke meg. Det er en kjensgjerning at Gamle Gubben Grå ikke ser på det med tid og det å være presis på samme måte som meg.  Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vært nær ved å få hjerteinfarkt på vei til familiemiddager i Oslo eller familiebursdager hos min familie.
Jeg vet heller ikke hvor mange timer, dager, uker, måneder jeg opp gjennom tiden har brukt på å vente på Gamle Gubben Grå. Jeg er redd summen snart har kommet opp i ett år i løpet av den tiden vi har vært sammen. Særlig før mobiltelefonen ble alle manns eie.

Vi kunne for eksempel avtale at han skulle hente meg når jeg var ferdig på jobb klokka 23.00. Jeg fortet meg å skifte og sto utenfor sykehuset ca. 23.10. Og der kunne jeg bli stående både en halv time og en time. Rekorden er vel på nærmere halvannen. Hans gode unnskyldning? Han var midt i en spennende film og glemte tiden. Jeg kunne ha slått!!
Men man slår ikke den som sitter bak rattet når man endelig har kommet inn i varmen i bilen etter halvannen time ute i november-regnet. Jeg kan derimot forsikre dere om at jeg ikke lot ventetiden forbigå i stillhet. og har muligens nevnt det ved noen senere anledninger

 

8 kommentarer
    1. Å hjelpes…Nei, sånt orker ikke jeg!
      Jeg er den som alltid kommer 15 minutter før tiden! Vente på andre er det aller verste jeg vet…bortkastet tid!

      Du er tålmodig, men skjønner hva du mener..Man blir jo glad når sjåføren endelig dukker opp! Selv om det koker litt innvendig.

      1. Hvis jeg skal et sted alene er jeg og alltid ute i god tid. Møter og legetimer. Jeg er der ti minutter før.

        Det kokte ikke bare innvendig. Jeg freser og skjeller. Man blir jo og redd. Redd for at det har skjedd noe. Da blir man litt letta, som roer sinnet ørlite

    2. Jeg er alltid tidlig ute 😀 Har problemer med å komme for sent rett og slett…. Og tålmodighet til å VENTE har jeg slettes ikke!

      1. Jeg blir og stresset med å komme for sent. Sjekker klokka hundre ganger på veien, enda jeg har god tid.
        Når jeg så har med GGG og vi absolutt ikke har god tid men ligger bak skjemaet får jeg omtrent hjerteinfarkt. Det er ingen koselig stemning i bilen, og jeg lurer på hvorfor han aldri lærer.

    3. Jeg er som deg, klokka er oppfunnet for en grunn. Jeg er alltid presis og har noen venner som er livredde for å komme for seint til avtale med meg. Jeg venter av prinsipp ikke på folk, jeg går og finner på noe annet. Jeg lar ikke andre sløse med min tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg