Tanker og følelser.

Følelser er temaet i dag. Jeg er ikke den som reflekterer mest over følelsene mine. Sette ord på tankene mine er en ting. Sette ordene på følelsene er noe annet.
Av bildet jeg har valgt skjønner du kanskje at følelsene ikke er av de lyseste.

Det hadde vært lett å spøke ting bort. Skrevet at jeg følte meg våt. Jeg har akkurat gått en tur med masete hunder i regnvær. Jo jeg hadde på jakke, men ikke hette eller lue.
Skrevet at jeg føler for litt ro rundt meg. Det er en slik morgen jeg blir avbrutt hele tiden. Jeg er på andre tekoppen, den første ble kald før jeg fikk drukket stort av den. Avbrutt i te-drikking og avbrutt i tankene mine her jeg sitter med tekopp og tastatur.

Men det var ikke tanker jeg skulle dele i dag. Det var følelser.
Det å beskrive følelser tar litt tid, og jeg trenger litt ro rundt meg. Ro til å kjenne etter hva jeg egentlig føler. Finne de rette ordene. Det er ikke alltid like lett å sette ord på følelser.

Jeg tror følelsene mine i dag best kan beskrives som uro.
Uro eller usikkerhet.
Det er ikke en god følelse for kjerringa som liker å være den som fikser alt.

Samtidig er uro og usikkerhet ordene jeg bruker. Ikke angst eller panikk. Følelsene er langt fra så sterke. Jeg har en form for kontroll. Jeg tror ikke uroen er noe å uroe seg over. Kall det heller at det skjer ting rundt meg som jeg ikke har kontroll på, hvor jeg ikke kan ta grep og ordne opp. Jeg må bare vente å se hvordan ting utvikler seg.

Vi mennesker påvirkes av så mangt. Også av ting som skjer i livene til mennesker rundt oss. Både hva som skjer i livene til folk i nær familie, til venner og til mer perifere bekjente. Mennesker er flettet sammen på så mange vis, og det som skjer i ett menneskes liv påvirker mange i større eller mindre grad i det innfløkte nettverket som kalles livet.

Så det som skaper følelse av uro og usikkerhet i dag er ikke først og fremst en uro for meg selv, men mer for noen som er en del av mitt nettverk.
Hvem eller hva er ikke så farlig. Det er ikke alt som skal brettes ut på blogg.
Dette handler om mine følelser. Ikke om livene til folk rundt meg.

 

 

 

2 kommentarer

    1. Du får fylle dagen med å pleie deg selv og være litt ego…
      Tanker som surrer og surrer er ikke bra..Skriv det ned her på blogg, slik du gjør nå. Tror det er bra!

      1. Å sette ord på følelser er som regel lurt. Samtidig er det en balansegang og ikke utlevere andre. Det er mange tanker for tiden. Noen ganger trenger man og bare litt ro til å sortere tanker og kjenne på følelser

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg