Tanker om bolig….

Når man investerer i bolig i dag, er det først og fremst en investering. Allerede før man setter nøkkelen i døra for første gang, snakker man om hvor mye verdien kommer til å stige i verdi de neste årene, og hvor lett omsettelig den er.  Alle oppussinger og oppgraderinger har også som mål å øke salgsverdien til boligen. Fargevalg og innredningsdetaljer velges ut fra hva som er i tiden, eller helst kommer til å komme i tiden. Alt med tanke på å sikre eller helst øke markedsverdien.

Før var hensikten med å skaffe seg bolig å skaffe seg et hjem. Man hadde som mål å skape en  trygg ramme rundt seg og familien. Man innredet og pusset opp ut fra økonomi og personlig smak. Boligen var en engangs investering.  Man håpet at dette skulle være familiens hjem, gjerne i generasjoner.

For meg er Drømmehuset et hjem..  Jeg pusser opp helt uten tanke på hva som lønner seg. Har min egen stil, det er derfor Drømmehuset har blitt netopp det – Drømmehuset. Hjemmet vårt har sjel og personlighet. Det gjenspeiler oss som bor her.

Isabell Raad troner fremdeles på bloggtoppen. Hun har ikke kommet med noe nytt. Jeg er nummer 92, og kommet stadig med oppdateringer.

4 kommentarer
    1. Sant det, det tenkes fremover. For mange er nok det lurt, skilsmisse er jo dessverre på moten.
      Jeg er selv skilt og valgte å bytte bolig. Og på sikt vet jeg at jeg må bytte bolig igjen, til noe mindre og enklere. Sånn er det dessverre. Men min bolig begynner også bli sånn som JEG vil ha den. Så når jeg snakker med kjæresten om å flytte sammen, så sier jeg at det blir en stund til, for jeg har ingen planer om å flytte fra det fine hjemmet mitt på lenge enda 🙂
      Jeg befinner meg på svimlende 55. plass i dag. Aner ikke hva det kommer av, men gøy er det ♥ Du klatrer nok snart du også ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg