Tanker ved et tastatur….

Lat søndag i Drømmehuset. Jeg har gått tur med Charlie Chihuahua i litt flere kuldegrader enn det jeg føler er behagelig. Minus 16 er kaldt!  Etterpå ble det å hvile både rygg og kjerring inntulla i pledd foran et knitrende peisbål.  Nå sitter jeg her med tekopp og tastatur og venter på at resten av Drømmehusets beboere skal komme hjem. Yngste Sønn har alt dukket opp. Har ringt Gamle Gubben Grå og bedt han kjøpe med burgere på vei hjem fra fjellet. Blir enkel middag her i dag.

2023 som skal bli mitt år har så langt vært fylt opp med snø, is, kulde og en rygg som har slått seg langt mer vrang enn på lenge. Ja en omgang med omgangssyke har jeg og rukket i løpet av årets første uker.  Så langt har ikke året helt svart til forventningene.

Denne helgen skulle jeg vært i Oslo på kurslederkurs i Rødt, men ble hjemme for å prøve å få orden på ryggen. Det tror jeg var lurt. Om ryggen har blitt så mye bedre er jeg usikker på, men den har ikke blitt verre. Det må jo ses på som positivt.

Nå har jeg overhode ikke gitt opp hele 2023 på grunn av en litt dårlig start. Året har så vidt begynt, jeg har god tid til å gjøre det til mitt år.  Og ja, det er opp til meg å fylle året med gode opplevelser. Gjøre det til mitt år.

Noen fine opplevelser har jeg alt samlet. Kaffeprat med Barndomsvenninna og to familieselskaper med storfamilien. Er ikke verst det i løpet av tre uker,

Jeg trenger ikke de spektakulære opplevelsene eller de eksotiske reisene for å gjøre 2023 til mitt år. For meg er det egentlig nok å lage meg fine stunder i hverdagen og gi meg tid og ro til å nyte dem.
Gir det mening?

Jeg kan leve lenge på en tur i skogen en gnistrende januardag med sol fra skyfri himmel og snøtunge graner.
Yr melder om en slik dag på torsdag. Slår det til skal jeg ut og nyte den sammen med Gamle Gubben Grå.

I år skal jeg svømme i stille skogstjern. Det ble av ulike grunner ikke til at jeg gjorde det i fjor. Men i år, i mitt år skal jeg ta meg minst en svømmetur i et stille tjern, og jeg vet hvilket.

Jeg skal sitte i kurvstolene på trammen, gjerne med et vinglass i hånden, å filosofere over livet eller noe annet høytravende tema mens augustkvelden langsomt går over i natt.

Jeg skal gå barføtt på plenen og snike til meg de første jordbærene fra kjøkkenhagen. Stoppe opp og virkelig kjenne på smaken av solmodne jordbær fra egen hage.
Slike gode opplevelser er det jeg ønsker å fylle 2023 med, og det er bare jeg som kan passe på at jeg lager meg disse opplevelsene. Det er ingen som kan komme å passe på at jeg lever livet mitt.

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg tenker at du får fine dager når vinteren slipper taket og du blir mer fri.
      Man blir bundet når det er kaldt og mye snø og bil og alt det der..Svømmetur i tjernet savnet jeg bilder fra i fjor..Du sviktet totalt ..Men i år venter jeg på bilde!
      Håper dere kosa dere med digg burger!

      1. Det var godt med burger. Jeg tror ryggen blir bedre når det blir varmere og kulda og isen forsvinner. Jeg spenner meg mye både på grunn av kulda og på grunn av at jeg er redd for å falle. I tillegg er jeg mindre aktiv.

    2. Skjønner deg veldig godt.🤗
      Å kunne ta dagene som de kommer, er flott.🤩
      Det var nok lurt å ikke dra.
      Å sitte på en stol lenge uten å kunne bevege seg så mye, er slett ikke det beste for ryggen.
      16 minus er himla kaldt!❄️🥶
      Det skal bli godt at det blir vår.🥰

    3. At du kommer på å gå ut når det er så kaldt! Da skal man holde seg inne og brenne i ovnen eller under et pledd… uten håper jeg du får de gode opplevelsene dine i år , var virkelig ikke mye forlangt…

    4. Herlig planer. veldig kaldt hos dere ja. Jec tror jeg kan gjøre det også på min kant:)
      her er regn og 5 pluss:)
      Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg