Tidenes beste blogginnlegg?

Trenger du en god latter? Trenger du å le så tårene triller, ja da skal du lese dette innlegget her. Dette er så mesterlig skrevet at jeg bare må bøye meg i støvet.  Gry er dronninga på blogg, selv om man må helt ned på 15. plass før man finner henne. Dette Gry, kan bare gå en vei. Rett mot toppen!

Jeg er misunnelig. Selvsagt er jeg det!  Ikke fordi Gry skriver om Bunny og ikke om meg.  Jeg har fått innlegget mitt, og lo godt av det. Men nei, jeg er misunnelig  fordi jeg vil også være med på galskapen.

Det begynte allerede da Bunny og Gry dro til Bergen forrige uke for å grave ned Bergen Rådhus samme med mannen  til Vivian. Jeg satt her på Hønefoss og leste om galskapen og tenkte Jeg vil og være med!
Men innen jeg fikk satt meg i bilen og frest opp Hallingdal, over Hardangervidda og videre til Bergen var de ferdige med gravinga.  Det å rydde opp har liksom aldri vært min sterke side, forresten er det kjedelig. Så jeg nøyde meg med å stå litt på avstand sammen med Rødt sine representanter i Bergen bystyre og riste lett rystet på hodet over dette angrepet på demokratiet.

Jeg har mange bekjente og gode venner i Drammen. En del av de leser bloggen min. Ikke nekt! Jeg vet det selv om dere aldri legger igjen en eneste kommentar. Ja, en tid tror jeg til og med noen tok seg betalt for blogglesing og leste bloggen min midt i arbeidstida. Vel, nok om det.

Jeg mottok et tips om at en viss blond skjønnhet var blitt observert på en terrasse på Fjell sammen med en fyr i kanindrakt.
Det er ikke slik at jeg har spioner satt ut for å følge med fyren på Fjell, men latteren til blondina hørtes helt til Gulskogen-kanten der min informant bor. Så han tok seg en tur for å se hva dette var for leven.

Drammen er jo bare et steinkast fra Hønefoss, og jeg har kjørt turen i søvne mang en gang.  Så, etter en drøy time var jeg fremme på Fjell.

Men hva skulle jeg gjøre nå?
Som de fleste sikkert har fått med seg, er ikke Bunny så veldig glad i meg. Så det å bare dukke opp der oppe på verandaen virket som en dårlig ide’.  Jeg kunne jo risikere å bli sendt hodestups ned på bakkeplan igjen. Bunny fremstår som en handlingens mann.  Faren for at jeg fikk hilse på mine venner på røntgen på Drammen sykehus fremsto som mer sannsynlig enn at det ble bloggtreff på en veranda på Fjell.

Men jeg har flere kammerater i Drammen.
Jeg har jo gode kontakter inn i det politiske miljøet. I tillegg til Bystyregruppa til Rødt, kjenner jeg flere politikere fra andre partier og selveste Stortingspresidenten som jo er radiograf.  Det var selvsagt ikke noe problem for meg å få gjennomslag for et hastevedtak om å tillate bønnerop fra moskeen i  Drammen.

ALLAAAAHU AAAAKBAAAAAARRR!!!

Ljomet det ut over Drammen by ved 8.30 tiden søndag morgen.  Laylat al-qadr, skjebnenatten var over,  eller noe sånt. Samme det.  Bare vi fikk testa lydanlegget i moskeen etter dette hastevedtaket.
Og jeg skal si det ble liv oppe på den verandaen på Fjell!! Jeg og informanten min fulgte med i kikkert fra trygg avstand. Det hadde virket litt dødt der de siste timene etter at det hadde vært høylytt festing i flere døgn.

Jeg er glad for at mine kammerater i Drammen bystyre så bort fra de 37.000 underskriftene mot  bønnerop fra moskeen . Det var jo tross alt bare i underkant av 90 av de som kom fra innbyggere i Drammen kommune. Resten av de kom fra Askim, Oslo, Jevnaker og Karasjok.

Sharia loven i Drammen kan Bunny og Gry se langt etter.  Det er bare skremselspropaganda fra den kanten. Det er bare 14% av muslimene i Norge som ønsker Sharia lover her i landet, og ingen av de sitter i bystyret i Drammen.  Riktignok har MDG sendt inn et slikt forslag i et forsøk på å bevise folk om at de ikke bare er opptatt av miljøvern, men det kommer aldri til å bli vedtatt. MDG og forslagene deres er som vanlig helt virkelighetsfjerne. De har og fremmet forslag om å forby bilkjøring i Drammen. Forby bil i Drammen! En by som er verdenskjent fordi den er et stort veikryss, og hvor det  mest kjente landemerke er motorveibrua. Snakk om fjern gjeng.

Men tilbake til verandaen på Fjell.
Gjennom kikkerten kunne jeg se hvordan de to mennene forsøkte å tulle blondina inn i et svart silkelaken. Høres fornuftig ut.  Hun kunne jo risikere å ikke få komme med toget så innsmurt som klærne hennes var etter en ukes tid på tur. En del grus og sand fra Bergen pluss litt sølte drikkevarer og spy etter fire dagers helgefyll i Drammen setter sine spor.

Et øyeblikk vurderte jeg å tilby skyss ned til togstasjonen, men besinnet meg. Hun bannet og svor så felt der inne i lakenet at jeg ikke kunne kjøre rundt med henne midt i kirketiden en tidlig søndag.  Strømsø kirke ligge tross alt bare 850 meter fra Drammen stasjon. Jeg vil ikke ødelegge mitt gode navn og rykte heller.  Også i den gjengen har jeg mine bekjente.

Bunny og Gry vil sloss mot islamiseringen av Norge. Et godt råd fra meg er pust med magen.  Litt mindre Prosecco, og litt mer kildekritikk når dere finner informasjon på nett. Så skal jeg få mine kammerater i Drammen til ikke å teste høyttaleranlegget før neste gang dere fester på verandaen der oppe på Fjell uten å ha bedt meg med.

 

 

8 kommentarer
    1. 🤣 *DÆVVER!!!* 😂
      Ler så tårene spruter!! 🤣 (følgelig så mascaraen renmer i strie strømmer ++, så det er ikke så himla mye skjønnhet igjen å spore hos den blonde i skrivende stund) 😂
      Jeg ser deg for meg sitte der med en sånn spionkikkert-sak en får kjøpt på postordre *hahaha* 🤣
      Men du har rett; Du fortjener så absolutt å få bli med på en runde Grysk galskap, så hold your horses, Lady, cause you’re in for one hell of a ride! – Om så det skjer i et extra nyhetsinnlegg! 😂

      1. Så bra du likte den! Jeg regnet med at du forsto humoren og ikke ble snurt og krenka.
        Innlegget ditt var så mesterlig at det boblet i meg etter å spinne videre på galskapen.

        1. Herregud, du kjenner jo meg og mitt sun på krenkelser *hehe*. Dessuten ELSKER jeg jo å bli gjenstand for alt som smaker av parodier og den slags! 😀
          .. – Og som sagt:..
          Du har nå offisielt skrevet deg inn i galskapen, og dersom du ikke er ‘helt deg selv’, kan jeg informere om at du og jeg i skrivende stund befinner oss på en episk ‘rotbløyte’ i Hønefoss! – Vi har nå nådd det punkt hvor jeg lærer deg sanger fra mitt aller drøyeste reportoar. – Og da snakker vi ‘drøyt’ i nord-norsk betydning, bare sånn så det er sagt.. 😉
          Vel.. Alt fremkommer jo i dagens ekstra nyhetsinnlegg, så.. *mmwhahaha* 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg