Trio på tur…

I går startet Gamle Gubben Grå, Eldste Sønn og jeg vår ferietur.
Planen var å starte tidlig. Planen var å dra til Trondheim den første dagen. Kjøre bil, ta gode stopp og kose oss på tur.

Vi startet hjemmefra klokka litt over 9. Da hadde Gamle Gubben Grå og jeg alt hatt vår første kra…. samtale om det å stå opp om morgenen…
Vi dro for å hente Eldste Sønn.  Plutselig svinger Gamle Gubben Grå ned mot “vekta på Follum”.  DET er ikke veien til leiligheten til Eldste Sønn. Skal vi begynne med “Gyldne omveier” så tidlig? Jeg klikker i vinkel!  Nei, Gamle Gubben Grå skulle bare et ærend på veien…. Kjerringa ble ikke noe blidere.

Eldste Sønn sto klar. Med ralarhatt og den samme flotte militærgrønne jakka som sin far. (Sukk)
Så dro vi til Datteren for å levere Charlie Chihuahua.  Hun hadde sovnet mens hun ventet på oss, så det tok litt tid..Men endelig klokka 10.18 forlot vi Datteren og kunne sette nesa mot  Trondheim.

Jeg hadde fått den ideen at jeg ville vi skulle reise over Valdresflya. Det er så kjedelig å kjøre E6, og mye vakrere over Valdresflya, dog en smule lenger.  Jeg pleier å få det som jeg vil, så det ble Valdresflya. Og jeg kungjorde ingen stopp før vi har kjørt i 2 timer. Dvs 12.18.
Første stopp ble Bagn. Og, nei kjære leser. Det tar ikke to timer å kjøre til Bagn. Men Gamle Gubben Grå måtte ha kaffe….

Neste stopp ble Leira. DA hadde Vi kjørt 2 timer og klokka hadde passert 12.18. Gamle Gubben Grå fikk kjøpt med seg en lokal øl, og jeg fikk kjøpt en utrolig fin topp på salg. En må jo unne seg litt når en er på ferie…

Det er utrolig flott over Valdresflya. Vi tok ett fotostopp og strakk litt på beina. Noen måtte tisse….

Så ble det lunsj ved Lemmonsjøen og litt rådslaging. Skulle vi satse på å komme til Trondheim i løpet av dagen, eller stoppe før. Vi ble enige om å stoppe rundt kl 18 – 19. Trondheim kom ikke til å flytte på seg.

Så vi kom oss over Dovre og tok kvelden da vi kom til Oppdal. Fikk oss et rom for natten, fikk litt mat i magen og rakk partilederdebatten på TV.

 

2 kommentarer
    1. Åh, ja det er virkelig flott over Valdresflya, så det var smart å kjøre der! Fint over Dovre også da. Kos dere i Oppdal og riktig god tur videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg