Tur rundt Semsvannet

I dag tok Gamle Gubben Grå, Charlie Chihuahua og jeg turen til Asker. Vi ville gå turen rundt Semsvannet. Gamle Gubben Grå arbeidet en gang på Sem gjestegård. Jeg har vært der på noen møter. En gang på noe teambygging greier gikk vi runden rundt vannet. Jeg vet at det er en passe lang runde, godt merket.

Det var lett-skyet pent vær. Fremdeles lå isen speilblank på vannet, men jeg tror ikke det er lurt å trå ut på isen her.

Bekkene bruste flom store.

I bryggerhuset på Tveiter gård var det åpen kafé. Vi tok en rast på hellene forran bryggerhuset og nøt en kopp kaffe. Gamle Gubben Grå koste seg med nystekt kringle med vaniljekrem. Jeg kjøpte ei svele rett fra takka.

Vi nøt kaffen, de gode bakervarene, det fine vårværet og utsikten ut over vannet.

Veien gikk over i sti da vi fortsatte turen.

Blåmerka sti. Lett å følge.

Vi krysset en bekk med en mektig foss. Det var solid bru og lett å gå.

Skyggene begynte å bli litt lange før vi var tilbake ved bilen.  Men det var fremdeles fint foto-lys.

En fin tur på litt over 5 km ble det. Jeg kom i virkelig vårstemning. Tenk at det bare er 17. februar. En fin tid venter.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg