Ukens spørsmål og svar….

Hei folkens.  Jeg har kommet meg opp på en 48. plass igjen 582 klikk.  Dagens analyse; å skjelle ut Kokkejævel gir flere klikk enn sponsing av Kirkens Bymisjon. Trist, men jeg er jo glad for plassen og klikkene jeg.
Men i dag er atter Sophie Elise på topp av lista, og hun svarer på spørsmål – så da setter vi i gang med spørsmålsrunde. Jeg vet at mange av dere er nysgjerrige på å lære litt mer om denne kjerringa..

Hvorfor vil du ha akkurat de hunderasene, Chihuahua og Australsk Sheepard når du får så mye kritikk for det?
For det første, når har denne kjerringa brydd seg om hva folk måtte mene?
Når det er sagt, så har ikke jeg fått med meg noen kritikk av hundene våre og valg av rase heller.
Hundene våre er omplasseringshunder.  Toby, Kjøteren, har vært hos oss i 11 år.  Han er en voksen hund på 16 år.  han kommer fra familien til kameraten til Yngste Sønn og ble omplassert til oss etter samlivsbrudd.  Jeg fant han på Finn. Men kjente jo både eier og hund fra før.  Godt for en gutt som etter at foreldrene gikk fra hverandre og han flyttet tilbake til Tyskland med mor og søster at det var bestekompisen og hans familie som overtok hunden “hans”.

Charlie Chihuahua dukket også opp på Finn. Vi ønsket en mindre hund. Så da muligheten meldte seg ble det chihuahua.  Litt kult, fordi chihuahua er liksom ikke den rasen folk forventer av denne kjerringa.  Charlie er omplassert  to ganger.  Hos første eier var han “veskehund” og statussymbol.  Hos andre eier var han mer hund, var mye i bur, og lite ute på tur, Men var trent masse i kunster.
Hos oss er han hund.  Oppdras som alle de andre hundene vi har hatt, men får ligge i senga om natta fordi han er nervøs og kontaktsøkende.  Han hopper i snøen, er med på lange turer og koser seg med å være hund.

Så som dere skjønner, lite med Research på oppdretter, men litt på rase.

Hvor produseres Glöd Sophie Elise? Hvor kan jeg få tak i det om det er utsolgt?
Har ikke peiling på hvor den blir produsert. Sophie Elise påstår UK, men hva vet jeg? Kan godt være laget av barnearbeidere i Bangladesh for alt jeg vet.  Hvis den er utsolgt er det nok av andre ting du kan smøre inn kroppen din med.

Er du ferdig med å pusse opp hjemmet ditt nå?
Niks!  Men jeg mener at oppussing av Drømmehuset er et evigvarende prosjekt.  Det er alltid noen nye ideer man kan teste ut og noen forbedringer som må gjøres når man har et hus.
Jeg ønsker meg nytt gulv, brystningspanel som ser ut som røkt eik, og en kunstig peis i gangen. Gjøre om gjesterom fra avdanka ungdomsrom til noe mer hotellfølelse.  Fiskebeinsparkett i stua, finne på noe spennende på loftet og i loftstua, pusse opp vaskerommet ,gjøre noe med hobbyrommet og fikse opp kjellerboden, lage vinkjeller…. Nok av ville og mindre ville ideer.  Ja og male hele kjøkkenet, innredning og vegger grønt.Nytt gulv skulle jeg også gjerne ha der, og tak over terrassen….

Har du vaskehjelp hjemme?
Niks.

Jobber egentlig faren din for deg, betaler du han?
Niks.
Pappa er 89, og en sprek mann for alderen.  Utrolig sprek.  Men det er nok jeg som gjør han flere tjenester enn at han jobber for meg. Slik bør det vel og være?

Hva er det beste med Gamle Gubben Grå?
Vet du, det spørsmålet har jeg stilt meg selv mange ganger…
Men jeg føler i motsetning til Sophie Elise ikke at jeg forelsker meg i et nytt menneske ofte.  Etter 30 år sammen kjenner vi hverandre ut og inn, på godt og vondt.   Han fornyer seg sjelden, leses aldri. Rutete flannelsskjorte i dag som i 1989.  Lewis 501 er derimot byttet ut med ei grusom arbeidsbukse, og han har ikke tatt  meg med på den “reisen”, for å bruke Sophie Elises uttrykk.
Vi er ikke flinke til å aktivt jobbe med forholdet, men vi er flinke til å sette av tid til hverandre.  I det minste når jeg finner tid til det.  Vi er flinke til å kommunisere eller kommuniserer i det minste tydelig. Ja, noen ganger så tydelig at halve nabolaget får det med seg… (Det er selvsagt alltid  Gamle Gubben Grå sin feil ) og han får av og til frem det verste  i meg.
Samtidig får han frem det beste i meg.  Sammen med Gamle Gubben Grå er jeg trygg, kreativ og leken.  Han er min rake motsetning. Vi utfyller muligens hverandre..

Hvorfor er du så sjeldent sammen med venner? Hvem vil du regne som dine nærmeste?

Jeg går blitt flinkere til å prioritere venner, og jeg hadde en god kaffe-prat med Barndomsvenninna i forrige uke.  Jeg ringte og ”  Hun som ikke er så pen, men veldig klok”.  Vi hadde en god prat til tross for at det var midt på natta der hun var, i Thailand.  (Hun nevnte liksom den kjennsgjerningen i en bisetning sånn et stykke ut i samtalen.) Hun som dukka opp i venneflokken på ungdomsskolen har jeg ikke snakket med på en stund, og hun som dukka opp i venneflokken på gymnaset likeså. Med store barn, gamle foreldre og mye arbeid blir det ofte slik.

2 kommentarer
    1. Så gøy at du er så høyt på lista da 🙂 Du har jobbet fint for den plassen, og fortjent å komme deg dit. Høres ut som et sunt forhold du og Gubben Grå har 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg