Valentinsdag, morsdag og fastelavn….

I går var det som vi alle vet Valentinsdag, Morsdag og Fastelavn alt på en gang.
Valentinsdag er liksom ikke noe Gamle Gubben Grå og jeg pleier å markere.  Men jammen overrasket  Gubben med å komme hjem med blomster etter en tur for å vaske bilen.
Ikke en prangende rosebukett eller tulipaner som er yndlingsblomsten min, men en liten potte med påskeliljer.  Han fant en potteskjuler og satte den på spisebordet der jeg var ivrig opptatt med årsmøte i Rødt Viken på PCn .
“Du lengter jo så etter vår, så den får stå her og minne deg om at det er snart vår.”. sa han med et lunt smil.  Omtanken varmet, og enda mer i dag hvor snøfillene laver ned utenfor vinduet.

Det  digitale møtet var så vidt over før ungene veltet inn.
Yngste Sønn hadde vært en tur og besøkt Høvdingen, og siden haner den eneste i ungeflokken hadde han plukket opp søsknene på  hjemveien.  Nå kom de i samlet flokk veltende inn i Drømmehuset, og jeg kunne ikke ha det bedre.  Ikke noe er så trivelig som når hele familien er samlet.

Morsdagsgaver hadde de og med seg. Eldste Sønn som sikkert har hatt gavene på plass i god tid ga meg et rosa krus med teksten “Mamma”. og en bok med teksten Supermamma.  Han vet og smelte et mamma-hjerte den gutten –

Yngste Sønn og Datteren hadde felles gave.  En flott blomst, Duftranke og ei flaske med rødvin.
“Yngste Sønn valgte rosa mønster på potteskjuleren” forklarte Datteren “så kan du ha blomsten på do!”  Og så lo hun og Yngste Sønn utrolig godt.
De har humor de ungene mine.
Jeg forhørte meg med et lurt smil med Eldste Sønn om han også hadde tenkt at jeg skulle bruke kruset på do, siden det og var rosa.
Eldste Sønn som ikke helt deler vår form for humor, sukket litt oppgitt.

Og slik fortsatte kvelden.
Yngste Sønn kommanderte Eldste Sønn og Gamle Gubben Grå med seg på kjøkkenet, og snart kunne vi benke oss rundt spisebordet og kose oss med kylling-taco.

Etter middag vartet Eldste Sønn opp med hjemmebakte fastelavnsboller.  Han er en ivrig baker, og har nesten alltid bakverk med seg når han dukker opp.  Det var vel og han som sto for minst tre av kakeslagene vi koste oss med i jula.  Kanskje fler.  HVis jeg ikke husker feil hadde han hele tre forskjellige typer med risboller.

Når kvelden nærmet seg natt, kjørte Yngste Sønn søsknene sine hjem.
En riktig koselig familiedag ble det, og jeg jeg er så takknemlig for at jeg har en så flott familie som jeg har.

10 kommentarer
    1. Det hørtes ut som en veldig koselig dag! <3 Store flotte påskeliljer, og de kan du sette ut i bedet til våren, så blomstrer de år etter år. Primula er også en sånn vårblomst som kan plantes ut og kommer igjen, men må passes godt fram til da. Ha en fin dag! 🙂

    2. Så fin dag du hadde. Koselig med besøk i disse tider.
      Jeg fikk også besøk av 2/3 av familien.
      Kunne ikke samle alle i år pga det er som det er.
      Er veldig usikker på om det er 5 eller 10 gjester som gjelder nå. Vestby er ute av ringen nå. Og siden storsenteret her er oppe kom det masse folk fra andre kommuner. Ikke så bra.

    3. En god og fin dag du har hatt, sånne dager kan man leve lenge på. Godt å få dem hjem og nyte tid med ungene. Her var de også hjemme en tur.
      Lag deg en god uke

    4. Høres kjempekoselig ut. Får nesten lyst til å være flue på veggen hjemme i Drømmehuset ditt.
      At ungene trives når de kommer hjem er et tegn på at vi har gjort _noe_ bra under oppveksten, tenker jeg.

    5. Det sier noe om hvem som bor i et hjem når voksne barn søker seg til det når anledningen byr seg. Koselig lesning!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg