Vår også ved Drømmehuset

Jeg har en litt lat dag i dag. Det må være lov. Første påskedag er vel den helligste dagen i hele kirkeåret, og da må det være nærmest påkrevd å hvile. Så etter sen frokost og en tur i regnet med hundene tok jeg en aldri så liten siesta på sofaen med verdens beste samvittighet.

Da jeg våknet hadde regnet blitt avløst av solskinn, lettskyet og blå himmel.  Jeg åpnet terrassedøra og gikk u på terrassen. Nøt å kjenne varmen fra sola og synet av den bare, tørre asfalten på veien utenfor Drømmehuset. Vår!

Det var da jeg fikk øye på han. Gutten, jeg tror det var en gutt, som slet seg opp bakken her i boligfeltet i en rød, blank tråbil. Jeg ble stående å følge han og foreldrene med øynene lenge. Finnes det et bedre vår-tegn enn små barn i tråbil på tørr asfalt?

 

6 kommentarer

Siste innlegg