Vet du hvor langt du må løpe for å forbrenne julemiddagen?

Det var han derre friskusen av en idrettspedagog på treningsleiren som stillte spørsmålet. Jeg hadde ikke den minste snøring, men hadde en stygg misstanke om at det var litt mer som skulle til en den økta på tredemølla som jeg hadde hatt litt tidligere i dag. Heldigvis var det klasseundervisning, så jeg slapp å svare.

Han ga svaret selv, siden resten av forsamlingen var like stille som meg.  “En maraton”. 

Jeg hadde altså rett i at det var litt mer enn den økta på tredemølla som skulle til.  Samtidig sa han at det var ikke så nøye. Det viktigste er ikke hva vi gjør mellom jul og nyttår, men mer hva vi gjør mellom nyttår og jul.

Timen handlet om hva vi gjør etter treningsleiren. Starte tankeprosessen om hvordan vi skal fortsette med trening når hverdagen kommer og vi ikke lever langt oppe i granskogen med kun trening og egentid på timeplanen.

Tankene kverner. Jeg er jo flink. Jeg går jo turer med Charlie Chihuahua.  Så kommer en slide hvor han har ramset opp alle unnskyldningene folk pleier å ha for seg selv. Jeg har ikke tid. Det er mørkt, det er kaldt, det snør og eller regner. Jepp, jeg har brukt de unnskyldningene. De funker helt greit for meg. Jeg og to av bestevenninnene mine planla for eksempel å begynne å jogge. La meg se, det må ha vært i 1987…. Dessverre regnet det den ettermiddagen, så vi har liksom ikke kommet i gang.

Idrettsterapeuten fortsetter lista. Jeg går jo tur med hunden….  Der kom den ja.  Tror ikke han ville bli særlig imponert over at jeg lufter en chihuahua et par runder rundt kvartalet.  Det er noe med puls og intensitet. Jeg må nok ha noen bedre planer klar når tiden her er over og jeg skal inn til sluttsamtale.

Vel tankeprosessen er i gang.  Svaret har jeg ikke ennå. Men jeg har noen ideer som begynner å ta form.

 

9 kommentarer
    1. God planlegging er viktig! Jeg har også planlagt å begynne å trene, og har kommet et stykke på vei; Jeg har kjøpt meg ny treningsbukse for et par år siden. En god begynnelse er viktig for et godt resultat 😀

    2. Trening er jo for alle, men jeg som har fibromyalgi kunne ikke presse mye for jeg blir liggende dagen etterpå.
      Lykke til med deg:)

    3. Det å lufte Charlie chihuahua er bedre enn ingenting, men det er lurt med noe mer i tillegg. Vi må jo ha en viss mengde mat for å bli mett, og det må forbrennes. Skulle absolutt ha startet en slik tankeprosess jeg også! Her går det i turorientering hver sommer, men det er liksom ikke nok.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg