Grønne bukser vekker minner….

I går var jeg i byen og shoppa med datteren. Det er så kos med en slik mor-datter tur, spessielt nå som hun ikke bor hjemme lenger. Skravla gikk mens vi trålet de forskjellige klesbutikkene. Alle de klare, sterke fargene som kommer for fullt nå minnet meg om en glad ungdomstid på 80-tallet. Spessielt var jeg optatt av å fortelle datteren om et par grønne strekk bukser som jeg gjorde lykke med på Frankenstein og kapret “drømmegutten” med for en staket stund.  Etter milevis med butikklokaler og en god middag var datteren fornøyd. Jeg skulle bare innom en butikk med litt stor-mote før vi satte kursen hjemmover.

Og der…der…hang mine grønne bukser fra dengang da.  (Eller stretch i stedet for strekk, strikken under foten var borte.) Jeg drømte om de i hele natt, og i dag var jeg tilbake i foretningen og prøvde de. (Ikke i str 38 som dengang da, men noen størelser større som passer til ei dame som vel har passert både 30 og 40 og født fem barn….)  De passet, og satt som støpt!!!

Så nå går jeg våren glad i møte. Lady in green skal atter gjøre suksess.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg