Sin egen misslykka smed

Så denne overskriften et sted i helga, og måtte bare spinne litt rindt utsagnet..

For noen ganger føler jeg meg slik. Livet går liksom i motbakke. Ingenting går helt etter planen. Og alt fra strikking av strømpehæler til lønnsforhandlinger går bare dritt. Man leter etter en syndebukk men føler innerst inne at alt er ens egen feil. “Jeg burde da klare å strikke en strømpehæl…  få en vellykket kjøkkenhage… være faglig oppdatert…ha lest alle sakspapirene før møtet….forhandlet en lønn som står i forhold til arbeidsbelastning og ansvar i stillingene…”  I tillegg burde jeg vært slankere… fulgt opp leksene til ungene bedre…  besøkt foreldrene mine oftere ..ryddet garagen….  Man føler seg så misslykka og legger skylden på seg selv.

Men kanskje burde vi bare fire litt på kravene. Fokkusere på det vi får til i stedet for alt vi ikke får til..Jeg fikk ikke til kjøkkenhagen i år, men tomatene ble da kjempefine.  Jeg hadde ikke lest alle papirene før møtet, men  forslaget mitt var gjennomarbeidet og jeg fikk flertallet med meg… Jeg er ikke slank, men jeg er meg…..

Misslykhetsfølelse og selvbebreidelse eller selvforakt vokser det lite produktivt ut av.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg