30 års bryllupsdag

I dag har Gamle Gubben Grå og jeg vært gift i 30 år. Godt gjort, ikke sant?
Det regnet den 9.9.1994 og hvis noen skulle lure, så slik passet været i dag utmerket.
Tretti år, sa jeg til Gamle Gubben Grå i dag morges da jeg gratulerte han med dagen og han etter litt tankevirksomhet kom til at vi hadde bryllupsdag. Tretti år, det er sprøtt. Jeg synes ikke det er så lenge siden….

Hvordan vi har markert dagen? Stille og rolig.
Jeg luftet hundene en fire kilometers tur på morgenen.
Vi hadde planer om å dra til byen og spise lunsj og drikke kaffe-latte, men det regnet så mye at vi heller tok en lur på hver vår sofa her hjemme i stedet.

Så dro jeg og handlet inn til middag. Den lagde Gamle Gubben Grå når jeg kom hjem. Indrefilet av svin, Hoisin-poteter, asparges, stekte tomater og skogssopp som jeg plukket i går. (Matrisker røyksopp og et par rimsopp.)
Maten smakte som alltid når Gamle Gubben Grå lager den upåklagelig.

Vi har tenkt å ta en litt større markering senere i høst. Reise bort noen dager ett eller annet sted. Men ikke akkurat i dag. ikke akkurat nå.

 

14 kommentarer

Siste innlegg